Om Fast Food Magazine

Fast Food Magazine är Skandinaviens ledande tidning för snabbmatsbranschen. Tidningen har fått en helt ny design och nytt innehåll från och med nr 1 2012. Det ska vara mer av inspiration, tips och idéer och tanken är att Fast Food Magazine ska uppfattas mer som ett “livsstilsmagasin” för alla som arbetar med quick service.

Fast Food Magazine utkommer 4 ggr per år och har en upplaga på 9 100 ex. Tidningen läses av krögare, kökschefer, restauranganställda, fastfoodkedjor och servicehandeln. Den skickas också ut till enskilda gatukök, mindre fastfoodenheter samt olika dagligvarubutiker som arbetar med mat för avhämtning. Tidningen sänds också till leverantörer och reklambyråer.

Fast Food Magazine är mest känd hos de svenska kedjorna. I utlandet förekommer tidningen enbart i mindre antal hos grossister i Norge och Danmark. Den vänder sig till dig som arbetar med fastfoodkoncept inom:

Restauranger
Caféer och salladsbarer
Fastfoodenheter
Gatukök
Dagligvaruhandel
Servichandel
Trafikbutiker

Läsarprofil:
Fast Food Magazine är den naturliga kanalen för alla aktörer i branschen, oavsett om det är inom restaurangsektorn eller dagligvaruhandeln. Den vänder sig till alla led i kedjan. Från grossister och leverantörer till kockar och serveringspersonal inom olika fastfoodenheter.

Spridning:
Fast Food Magazine har rikstäckande spridning.

Lisbeth Rauden
Chefredaktör

Sänd till en kollega

0.045