Ny giv för O´Learys

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Kedjan planerar för att upp till 20 restauranger ska drivas i egen regi under de närmaste tre åren.

Restaurang- och sportbarskedjan O’Learys ska börja driva restauranger i egen regi. Den första restaurangen blir restaurangen på Järntorget i Göteborg, där man redan nu köpt in sig i en befintlig restaurang som ska drivas tillsammans med den befintliga franchisetagaren.

Ett större O’Learys Event Center är också klart att drivas i egen drift på Unibail Rodamcos kommande storsatsning Mall of Netherlands i Holland. Strategin är en del av expansionsarbetet och restaurangerna blir en slags hubbar – så kallade ”Centers of Excellence” där även nya medarbetare och franchisetagare ska utbildas och där möjligheter till produktutveckling finns.

­- Att driva egna restauranger har varit på agendan en period och jag har länge sett detta som en nyckel till framtida utveckling. Vi ser också detta som något som i förlängningen skapar en närmre relation mellan franchisegivare och -tagare, med stärkt support och större utvecklingsmöjligheter, säger Christian Bellander, vd på O’Learys.

Under de kommande tre åren planerar kedjan att öppna 15-20 restauranger som ska drivas i egen regi.Satsningen är en del i kedjans internationella expansionsstrategi.

Mer om: O´learys


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Nyhetsbrev

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Arkiv

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Norsk kedja expanderar i Sverige

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Burger King grillar Whopper - i solen

Hamburgerkedjan utnyttjar extremvärmen i Kuwait.

7-eleven satsar på satelliter

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Bolaget kommer även att licensera ut sitt varumärke för marknaderna i Kina, Hongkong och Macau.

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Reitans rockad – hon blir ny vd i Sverige

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.131