23948sdkhjf

Cafékedja startar crowfundingkampanj

Redfellas vill bli kundägd cafékedja och öppnar investeringsrunda.

Redfellas drar igång crowdfundingkampanj med målet att dra in minst 6 miljoner kronor. Pengarna ska användas för kunna expandera i ett högre tempo än tidigare. Kampanjen går ut på att en ”maffiaboss” berättar om möjligheten att bli delägare i vad dem kallar “the fresh food mafia”.Boxaren Mikaela Laurén, skådespelarna Leo Razzak och Cedomir Djordjevic och fotbollspelaren Marcus Rosenberg har investerat i Redfellas och syns i rollerna när kedjan söker nya Goodfellas, investerare. De nya delägarna erbjuds olika förmåner och rabatter beroende på investerat kapital.

- Vi öppnade för snart 10 år sedan i Malmö. Idag har vi nio ställen men siktar tillsammans med FundedByMe och våra nya delägare på att inom en treårsperiod ha närmare 50 enheter. Sverige behöver ett nyttigare och mer hälsosamt snabbmatsalternativ med service i världsklass, säger Redfellas vd Patrik Westbergen i en kommentar.

Kampanjen öppnar onsdag den 8 november.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078