Nya restaurangkoncept till Kista

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Utökning på daglivaru- och restaurangsidan när Kista Galleria får ansiktslyftning.

Kista Galleria ska moderniseras och allmänna ytor ska få en uppfräschning. Därtill ska nya butiker presenteras löpande under förändringsperioden som inledds under innevarande år och beräknas vara klar 2019. I ett pressmeddelande skriver fastighetsägaren Citycon att avtal tecknats med nya varumärken till mat- och dagligvarusidan och nya restaurangkoncept redo för etablering är Vigårda, Dos Gringos, Snackbar, Taco Bar och kaféet Mr Espresso. Satsning görs även på att utöka på dagligvarusidan och bredda nöjesutbudet.

Krögarna Melker Andersson och Danyel Couet ligger bakom konceptet Dos Gringos med quesadillas i olika varianter och desserter i mexikansk stil. Restaurangduon öppnar även restaurang för burgerkonceptet Vigårda i gallerian. Mikael Gröndal och Linus Ahlstedt står för det sydfranska snabbmatskonceptet Snackbar som serverar mackor och sallader med sydfransk touch.

–  Vi arbetar konstant med att utveckla vårt erbjudande och matutbudet är en viktig del av Kista Galleria. Fler än var tionde besökare äter i foodcourten. Därför är vi väldigt glada att kunna erbjuda mat från några av Sveriges främsta kockar, till priser som passar de allra flesta. Det här kommer att bidra till att Kista Galleria fortsätter att vara Kistas främsta mötesplats, säger Magnus Åkesson, affärsområdeschef på Citycon.



Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Nyhetsbrev

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Arkiv

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Norsk kedja expanderar i Sverige

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Burger King grillar Whopper - i solen

Hamburgerkedjan utnyttjar extremvärmen i Kuwait.

7-eleven satsar på satelliter

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Bolaget kommer även att licensera ut sitt varumärke för marknaderna i Kina, Hongkong och Macau.

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Reitans rockad – hon blir ny vd i Sverige

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.136