23948sdkhjf

Coca-Cola redo att bryta traditionen

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Läskjätten planerar lansering av sin första alkoholhaltiga dryck någonsin med en version av den populära japanska alkoläsken Chu-Hi.

Under sina 132 år har Coca-Cola gjort flera avstickare inom dryckeskategorin, men aldrig mot alkoholhaltiga drycker. Det planerar man att bryta genom en kommande lansering i Japan av den i landet populära alkoläsken Chu-Hi.

De senaste åren har drycken, kolsyrat och smaksatt vatten kombinerat med lokala spritsorten shochu, blivit allt mer populär. Vanligtvis ligger en Chu-Hi-dryck på en alkoholhalt om 3-8 procent.

Läs också: Medelhavshetta lyfter Coca-Cola

– Vi har inte experimenterat i den lågalkoholhaltiga kategorin tidigare, men det är ett exempel på hur vi fortsätter att utforska möjligheter utanför våra kärnområden, kommenterar Jorge Garduño, vd för Coca-Cola Japan via den egna sajten.

Han tillägger att drycken troligen bara kommer att säljas i Japan, på grund av de "unika och speciella kvaliteter" som landets marknad har.
Mer om:Coca Cola
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Couet och Thureson satsar på mat med bröd

Dos Gringos ut och Manufacture in när matscenen i Ringens köpcentrum förnyas.

Värsta yrkesgruppen att servera

De är bäst på att rädda mat

Sverige världens fjärde mest veganvänliga land

Sveriges första rödbetskokeri

Sydgrönts vd om den nya produktionen i Findus gamla lokaler i Bjuv.

Restaurangleverantör slutar med tobak

Nyhetsbrev

Sologäster välkomnas till Oaxen

Arkiv

Skånska matprofiler prisade

Restaurang Vollmers utsedd till Årets skånska krog för andra året i rad.

Sveriges första kattcafé

Kvalitetsfisk växer med förvärv nummer tre

Svensk Nobelhyllning i Bocuse d'Or

Sebastian Gibrand: Jag har inför VM förberett mitt livs måltid.

Dahlgren och Naess öppnar hotellbistro

Parisisk atmosfär när stjärnduon står för maten på nytt boutiquehotell.

Systembolaget varnar vinleverantör

Burger King planerar kraftig expansion

Restauranger och storkök börjar med returlådor

Så ska Martin & Servera bli mer hållbart

Projekt gör matsvinn lönsamt för restauranger

Vinnova har beviljat medel för att lösa transport- och logistikfrågorna.

”Lång lista på spännande innovationer”

Erik Wallin på foodtech-bolaget Gastrofy rapporterar i en gästkrönika från CES i Las Vegas.

Guldregn över de svenska lagen

Kocklandslaget och ytterligare två lag kommer hem med seger i Culinary World Cup.

Stark jobbprognos

Upp 12 procent för hotell- och restaurangbranschen.

Pontus Frithiof rivstartar året i hälsans tecken

Pontus in the air ska bli Arlandas bästa arbetsplats med hjälp av hälsoprofil och inspiratör.

Stillahavsostron testodlas på västkusten

Svampgruvan i Kiruna stängs

Fandado flyttar till city

Nystart för Stockholmskrogen med meny på esperanto.

Ny vd på Circle K

Bagerierna sanerar surdegsbröd

Styckmästarn med ny vd

Tillbaka till Nordic Choice Hotels

Burgerkedja med ny marknadschef

Klassiskt bakverk tas ur sortimenten

Köttfest på Stockholmsrestaurang

Picadeli växer på kontinenten

Ska expandera i södra Sverige

Utvecklar barkoncept

Dole säljer i Sverige och Finland

Populär chokladmjölk återkallas – flaskan kan gå sönder

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.119