23948sdkhjf

Efter SVT-uppdraget – lanserar rödvin

TV-profilen, kriminologiprofessor, författaren – och nu med eget vin.
I höstas hamnade Leif GW Persson högst i Svenska annonsörers undersökning om vem svenskarna helst ser i en reklam. Den folkkäre TV-profilen har dock inte kunnat slå mynt av sin popularitet, då han varit kontrakterad av Sveriges Television.

Men efter att nyligen ha bytt till TV4 är det nu fritt fram för fler kommersiella uppdrag. Efter att ha bildat ett bolag som ska sälja bland annat viltkött och snus är det dags att lansera en produkt som gör att han sällar sig till kändisar som Ernst Kirchsteiger, Maria Montazami och Pernilla Wahlgren: Rödvin.

Tillsammans med Tegnér Spirits and wine släpper han rödvinet "GW:s röda", ett vin från portugisiska regionen Tejo gjort på en blandning av druvorna Aragonez, Castelão och Cabernet Sauvignon.

Varför det blev ett samarbete med just Tegnér har en naturlig förklaring:

– GW är min gamle kompis som jag har känt i 60 år, det vill säga sedan skoltiden, och som jag fortfarande träffar regelbundet och pratar om just vin, livsnjutare som vi är, säger Christer Tegnér, vd och ägare av Tegnér Spirits and wine.

Vinet lanseras via Systembolaget den 29 maj.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141