23948sdkhjf

Björn Ulvaeus köper Hasselbacken

| Av redaktionen | Tipsa redaktionen

På väg att förverkliga sin nöjesvision på Djurgården.

Björn Ulvaeus utvidgar sitt nöjesimperium på Djurgården. Pop House, där Conni Jonsson och Björn Ulvaeus är huvudägare, har i veckan tagit över Hasselbacken från Scandic Hotels. Enligt Dagens industri har Pop House betalat 230 miljoner för verksamheten. Själva fastigheten kommer dock fortsatt att ägas av Pandox AB.

Hasselbacken ligger vägg i vägg med Cirkus som redan ägs av Pop House Sweden, vars portfölj även består av ABBA The Museum och Pop House Hotel. Allt beläget i samma kvarter på Djurgården. 

– Jag vill att Hasselbacken ska återfå sin forna glans och än en gång bli den oas som det faktiskt varit. Ända sedan jag var med och gjorde Kristina från Duvemåla, Chess och Mamma Mia! på Cirkus har jag känt att Cirkus och Hasselbacken hör ihop. Hasselbacken kompletterar våra övriga verksamheter och nu är vi på god väg att förverkliga visionen om en unik teater-, musik- och nöjesdestination på Djurgården, säger Björn Ulvaeus. 

Hasselbacken har anor sedan 1760-talet och är en del av svensk hotell- och restauranghistoria. I dag ingår restaurang, bar, konferenslokaler och ett hotell med drygt 100 rum i verksamheten.

Mer om: Hasselbacken
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Hit kommer Bastard Burgers och asiatiska koncept

Max går från amerikanskt till svenskt kaffe

Onlinepizza och Hungrig försvinner – går upp i Foodora

Sushi Yama flyttar gränsen norrut

Kajsas Fisk en av många matnyheter i fjällen

Här är nya styrelsen för Årets kock

Nyhetsbrev

Ken's tredje restaurang i Uppsala

Arkiv

Edward Bloms korv: ”Vild och vågad”

Snart kommer Coca-Colas hallonsmak

Tävling
Kål och morot på årets godaste macka

SM-titeln till Viktor Lind för veganskt alternativ.

Niklas Ekstedts nya eldiga tv-serie

Hedda Spendrup lanserar nytt bryggeri

Ny Harrys i återuppbyggt träkvarter

Vassa Eggens 20-årsfirande i musikens tecken

La Colline ut – ny brasserisatsning in

Kändisagentur ger sig in i restaurangbranschen ihop med krogprofilen Kenneth Hallström.

Martin & Servera blir helägt av Axel Johnson

De ska testa pant på take away-förpackningar

McDonald's sparkar sin vd – kärleksaffär bröt mot reglerna

1

Lista: Sveriges största ölbryggerier

Oppigårds bryggeri i Hedemora är landets största mikrobryggeri.

Restaurangerna fortsätter ta andelar från dagligvaruhandeln

Då öppnar Max på Kungsholmen

Specialutgåva av Blossa lanseras i sju länder

McDonald's tillbaka i Skellefteå efter tolv år

Nu ska det destilleras gin i Kalix

Carlsberg höjer åter utsikterna för 2019

Impossible foods vill till Europa

Alkoläsken ökar kraftigt

Caketails på NK:s nya Schweizeri

Judas Priest lanserar egen rom

Japansk cocktailbar öppnar på Tak

Gourmet Food tar in nya delägare

Fortsatt uppåt för restaurangerna – särskilt i city

Vrå nyöppnar med spårbar meny

Fiskfoderprojekt ska ge hållbart odlad gourmetfisk

Världens första ölflaska i papper

Rabatt på kaffe leder till färre muggar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.256