23948sdkhjf

McDonald's har slut på halloumi

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Ny satsning blev mer framgångsrik än väntat.

Halloumins popularitet ser inte ut att avta i Sverige. Bland annat har Ica och Norrmejerier tillsammans börjat bygga en jätteanläggning för att tillverka sin egen variant av den gnissliga osten.

Läs också: McDonald's planerar stödåtgärder för franchisetagare

Även McDonald's har hakat på trenden och den 26 november lanserade de sin Crispy Cheese – som redan nu sålt slut.

– Jag är både förtvivlad och överlycklig på samma gång. Det är naturligtvis väldigt tråkigt att vi inte kan servera våra gäster deras nya favoritburgare, men samtidigt är jag enormt glad över det varma mottagandet som Crispy Cheese har fått, säger Staffan Ekstam, marknadsdirektör på McDonald’s Sverige, i ett pressmeddelande.

I pressmeddelandet skriver McDonald's att de helt enkelt gjort en för försiktig försäljningsprognos och "en på tok för liten beställning".

Osten som kommer från Arla har en lagringstid på tre månader vilket gör att burgaren kommer tillbaka till McDonald's restauranger i januari.

– Nu får vi analysera hur det här har kunnat hända och säkerställa att det inte sker igen. Det är lätt att vara efterklok, men faktum är att vi borde ha förstått att det skulle bli en storsuccé redan vid första provsmakningen, säger Staffan Ekstam.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Naturskön matupplevelse på restaurang Nowhere

Pionjärprojekt med biobaserade plastflaskor

Målet är att ha de första biobaserade flaskorna i butikerna 2023. 

Entreprenör köper huvuddelen av Vapiano

Max nyinvger i Ystad

Svenska Burger King först med återvinningsbar ventilation

Nyhetsbrev

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken har fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Arkiv

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.11