23948sdkhjf

McDonald's har slut på halloumi

Ny satsning blev mer framgångsrik än väntat.

Halloumins popularitet ser inte ut att avta i Sverige. Bland annat har Ica och Norrmejerier tillsammans börjat bygga en jätteanläggning för att tillverka sin egen variant av den gnissliga osten.

Även McDonald's har hakat på trenden och den 26 november lanserade de sin Crispy Cheese – som redan nu sålt slut.

– Jag är både förtvivlad och överlycklig på samma gång. Det är naturligtvis väldigt tråkigt att vi inte kan servera våra gäster deras nya favoritburgare, men samtidigt är jag enormt glad över det varma mottagandet som Crispy Cheese har fått, säger Staffan Ekstam, marknadsdirektör på McDonald’s Sverige, i ett pressmeddelande.

I pressmeddelandet skriver McDonald's att de helt enkelt gjort en för försiktig försäljningsprognos och "en på tok för liten beställning".

Osten som kommer från Arla har en lagringstid på tre månader vilket gör att burgaren kommer tillbaka till McDonald's restauranger i januari.

– Nu får vi analysera hur det här har kunnat hända och säkerställa att det inte sker igen. Det är lätt att vara efterklok, men faktum är att vi borde ha förstått att det skulle bli en storsuccé redan vid första provsmakningen, säger Staffan Ekstam.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125