23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Duni AB

MED MAT I FOKUS

ETT GOODFOODMOOD-FÖRETAG
Duni levererar innovativa dukningskoncept och kreativa förpacknings- och take-away-lösningar till både företagskunder och privata kunder. Allt vi erbjuder har utformats för att skapa goodfoodmood och är resultatet av årtionden av specialisering när det gäller material och design.

Dunis produkter, som huvudsakligen är för engångsbruk, finns på över 40 marknader världen över. Vi är marknadsledande i Nordeuropa med 2 500 medarbetare i 24 länder. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har produktionsanläggningar i Sverige, Tyskland, Polen, Nya Zeeland och Thailand. Duni är noterat på NASDAQ Stockholm.

VARUMÄRKESMANIFEST

VI LEVERERAR GOODFOODMOOD
Mat är hjärtat i varje måltid, det är något vi alla har gemensamt och samtidigt något som människor träffas och umgås kring.

Duni är inte bara en leverantör av servetter, dukar, ljus, glas, tallrikar, bestick med mera. Vi levererar också förväntan, spänning, inspiration och överraskningar – delar som skapar en oförglömlig middag, festmåltid eller lunch.

Med en innovativ och inbjudande inramning bidrar Duni till en god stämning – ”goodfoodmood” – vid varje måltid.

Det höjer upplevelsen av måltiden och gör den extra minnesvärd. Allt vi skapar och säljer berör såväl syn, lukt, smak som känsel, och ger gästerna minnen för alla sinnen.

Vi skapar goodfoodmood. 

VÅR VISION
På Duni drivs vi av en passion att vara bäst på det vi gör: att växa och bli världens mest eftertraktade leverantör av kreativa take-away-produkter och inspirerande koncept för det dukade bordet. Med fokus på människor, mat och design är det vår ambition att alltid leverera goodfoodmood till varje tillfälle där mat och dryck serveras.

ANSVARSFULLT FÖRETAGANDE

GOODFOODMOOD MED OMTANKE
Dunis ansvarsfulla företagande är en del av vår kärnverksamhet – vi tror på att leda vägen inom ansvarsfull drift och att alltid leverera goodfoodmood®. Dunis produkter ska skapa en bra känsla. Den rätta atmosfären kan bara uppnås med produkter som har tillverkats med respekt för samhället och för miljön vi arbetar i. Vi tar vårt ansvar genom att fatta ansvarsfulla affärsbeslut. Our Blue Mission är programplattformen för Dunis ansvarsfulla företagande och innehåller mål och arbetssätt fram till år 2020. Vi hälsar dig välkommen på vår resa mot goodfoodmood med omtanke.

AFFÄRSOMRÅDEN

NÄRMARE KUNDERNA
Duni-gruppen är indelad i fyra affärsområden: Professional Table Top, Professional Meal Service, Consumer och New Markets. Strukturen gör det möjligt för oss att ge de olika kundsegmenten service på ett effektivt sätt. 

  • PROFESSIONAL TABLE TOP
    Levererar huvudsakligen till kunder inom hotell, restauranger, catering samt hälso- och omvårdnadssektorn. Produktutbudet fokuserar på koordinerade bordsdukningskoncept, som förenar matchande servetter, dukar, ljus och ljusstakar.
  • PROFESSIONAL MEAL SERVICE
    Levererar huvudsakligen till restauranger med fokus på take-away, matgrossister och hälso- och omvårdnardssektorn. I produktutbudet ingår standardiserade, anpassade och kundunika förpackningslösningar och serveringsprodukter. Till exempel glas, koppar, bestick och de förseglingsbara matförpackningar som ingår i Duniform®-konceptet.
  • CONSUMER
    Levererar till livsmedelsaffärer, specialbutiker, heminredningsbutiker och e-handelskanaler. Produkterbjudandet omfattar allt från servetter, ljus och dukar till plastprodukter som glas, koppar, bestick och tallrikar.
  • NEW MARKETS
    New Markets riktar sig till alla marknader utanför Europa, både inom Business-to-business och Business-to-consumer. Produktutbudet omfattar allt i Duni-sortimentet, från servetter och dukar till matbehållare och koppar. Det omfattar även våra kundanpassade produkter. 

Produkter

Fakta om Duni AB

Adress
Duni AB
Ubåtshallen (Submarine hall)
Östra Varvsgatan 9A

211 73 Malmö
Se på karta

Region
Sverige
Skåne län
Malmö stad

Telefon: +46 040 10 62 00

VAT nummer: SE5565367488

Se hemsidan

Kontaktpersoner

Marcus Johansson
Avdelning: North East Commercial
Yrke: Marketing Manager

Sänd till en kollega

0.125