23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Dansk webbutik med robotlager redo för svenska kunder

Kids-world säljer allt som man behöver när man har eller ska få barn. De är en av de största aktörerna på den danska marknaden inom barnkläder och leksaker. Nu har de lanserat sin butik i Sverige.

Allt började när Annette Lykke Nielsen, då 19 år, fick sitt första barn. Hon och hennes man, Jesper Klit Johansen, upptäckte att utbudet av barnkläder online inte innehöll basprodukterna för baby och barn. Utbudet från webbutikerna hade ett fokus på de senaste trenderna och nya kollektioner. För att motverka detta grundade de Kids-world. Butiken erbjuder ett stort utbud av basprodukter som regnkläder, underkläder, strumpor och strumpbyxor.

Sedan dess har Kids-world vuxit och idag är de en av Danmarks största webbutiker som säljer barnkläder, inredning, leksaker och utrustning för barn. Kids-world har en årlig tillväxt på 30-35 procent samt 130 anställda.

Företagets ansikte utåt är Annette Lykke Nielsen och hon är även VD för Kids-world. Hennes man Jesper hanterar ekonomin och allt det tekniska inom företaget eftersom att han är en utbildad dataingenjör. Annette hanterar alla inköp för företaget tillsammans med ett team av medarbetare. De ansvarar för inköpen från fler än 400 olika märkena som webbutiken erbjuder sina kunder. 

Kids-world tilldelades "Brugernes Favorit" 2018
Det välkända e-handelspriset "Brugernes Favorit" delas ut årligen av "Foreningen for Dansk Internethandel". Det är ett pris som Kids-world tilldelades 2018 och de är otroligt stolta över att ha vunnit priset. ”Priset röstas fram av de danska konsumenterna och vi är otroligt stolta över att vara en favorit på den danska marknaden. Det är tack vare stödet från våra kunder som vi har vunnit priset samt även haft en stor framgång under de senaste åren”, säger Kids-worlds VD Annette Lykke Nielsen.

Kids-world finns idag på den svenska marknaden. ”Vi kan erbjuda ett unikt sortiment som innehåller över 43 000 artikelnummer och vi kan erbjuda de svenska kunderna samma stora utbud och service som danskarna har tillgång till. Dessutom har vi upptäckt att den svenska marknaden inte har lika många aktörer som den danska marknaden och vi hoppas att vi kommer att bli en favorit bland de svenska barnfamiljerna”, säger Annette. Inom sortimentet finns det allt från barnkläder och skor till leksaker, inredning, möbler och annan utrustningen som en barnfamilj behöver. 

Ökar lagret med 45 robotar samt 4000 m2
Som en av de största onlinebutikerna inom baby- och barnkläder på den danska marknaden är Kids-world nu redo för att ge samma stora utbud till de svenska kunderna. De strävar även efter att bli ett stort internationellt märke.

Om Kids-world ska kunna matcha sin egen utveckling samt kunna erbjuda samma enorma sortiment till svenskarna som de danska kunderna älskar, behöver även Kids-world utvecklas. Detta innebär att lagerkapaciteten måste öka och lagret behöver kunna hantera en större omsättning av varor. Därför kommer Kids-world att utöka sitt lager med 4000 m2 samt installera ett nytt robotsystem.

”Investeringen av ett nytt robotsystem i vårt lager kommer inte innebära att vi inte behöver våra medarbetare. Robotarna är där för att göra det enklare för lagerarbetarna och underlätta deras arbetsdag”, säger Annette Lykke Nielsen VD på Kids-world.

Utbyggnaden av lagret pågår redan och om allt går som planerat kommer robotarna att installeras i slutet av sensommaren och de kommer att vara redo att tas i bruk i slutet av september. Detta kommer att ge Kids-world tillräckligt med tid att prova robotsystemet innan julhandeln startar. Dansk webbutik har ett robotlager och de är redo för de svenska kunderna 

Kids-world säljer allt som man behöver när man har eller ska få barn. De är en av de största aktörerna på den danska marknaden inom barnkläder och leksaker. Nu har de lanserat sin butik i Sverige.

Allt började när Annette Lykke Nielsen, då 19 år, fick sitt första barn. Hon och hennes man, Jesper Klit Johansen, upptäckte att utbudet av barnkläder online inte innehöll basprodukterna för baby och barn. Utbudet från webbutikerna hade ett fokus på de senaste trenderna och nya kollektioner. För att motverka detta grundade de Kids-world. Butiken erbjuder ett stort utbud av basprodukter som regnkläder, underkläder, strumpor och strumpbyxor.

Sedan dess har Kids-world vuxit och idag är de en av Danmarks största webbutiker som säljer barnkläder, inredning, leksaker och utrustning för barn. Kids-world har en årlig tillväxt på 30-35 procent samt 130 anställda.

Företagets ansikte utåt är Annette Lykke Nielsen och hon är även VD för Kids-world. Hennes man Jesper hanterar ekonomin och allt det tekniska inom företaget eftersom att han är en utbildad dataingenjör. Annette hanterar alla inköp för företaget tillsammans med ett team av medarbetare. De ansvarar för inköpen från fler än 400 olika märkena som webbutiken erbjuder sina kunder. 

Kids-world tilldelades "Brugernes Favorit" 2018
Det välkända e-handelspriset "Brugernes Favorit" delas ut årligen av "Foreningen för Dansk Internethandel". Det är ett pris som Kids-world tilldelades 2018 och de är otroligt stolta över att ha vunnit priset. ”Priset röstas fram av de danska konsumenterna och vi är otroligt stolta över att vara en favorit på den danska marknaden. Det är tack vare stödet från våra kunder som vi har vunnit priset samt även haft en stor framgång under de senaste åren”, säger Kids-worlds VD Annette Lykke Nielsen.

Kids-world finns idag på den svenska marknaden. ”Vi kan erbjuda ett unikt sortiment som innehåller över 43 000 artikelnummer och vi kan erbjuda de svenska kunderna samma stora utbud och service som danskarna har tillgång till. Dessutom har vi upptäckt att den svenska marknaden inte har lika många aktörer som den danska marknaden och vi hoppas att vi kommer att bli en favorit bland de svenska barnfamiljerna”, säger Annette. Inom sortimentet finns det allt från barnkläder och skor till leksaker, inredning, möbler och annan utrustningen som en barnfamilj behöver. 

Ökar lagret med 45 robotar samt 4000 m2
Som en av de största onlinebutikerna inom baby- och barnkläder på den danska marknaden är Kids-world nu redo för att ge samma stora utbud till de svenska kunderna. De strävar även efter att bli ett stort internationellt märke.

Om Kids-world ska kunna matcha sin egen utveckling samt kunna erbjuda samma enorma sortiment till svenskarna som de danska kunderna älskar, behöver även Kids-world utvecklas. Detta innebär att lagerkapaciteten måste öka och lagret behöver kunna hantera en större omsättning av varor. Därför kommer Kids-world att utöka sitt lager med 4000 m2 samt installera ett nytt robotsystem.

”Investeringen av ett nytt robotsystem i vårt lager kommer inte innebära att vi inte behöver våra medarbetare. Robotarna är där för att göra det enklare för lagerarbetarna och underlätta deras arbetsdag”, säger Annette Lykke Nielsen VD på Kids-world.

Utbyggnaden av lagret pågår redan och om allt går som planerat kommer robotarna att installeras i slutet av sensommaren och de kommer att vara redo att tas i bruk i slutet av september. Detta kommer att ge Kids-world tillräckligt med tid att prova robotsystemet innan julhandeln startar.

Sänd till en kollega

0.047