23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Företaget som motiverar medarbetarna till fysisk aktivitet

Kids-world är en av Danmarks största onlinebutiker och de försöker att motverka den fysiska inaktivitetet bland sina medarbetare. Fysisk inaktivitet som är ett ökande problem i världen vilket även leder till en försämrad folkhälsa.

Därför försöker Kids-world att få sina medarbetare att röra på sig samtidigt som de arbetar på kontoret. 

Fysisk aktivitet vid skrivbordet
Många tycker att det är svårt att få vardagen att fungera och när det är dåligt med tid är det oftast den fysiska träningen som bortprioriteras. De flesta vet att man minst ska röra på sig 30 minuter varje dag men det kan vara svårt med livsstilen som många lever idag.

Väldigt många företag funderar även på hur man kan hålla personalstyrkan friskare och hälsosammare genom att få dem att röra på sig. Detta har även Kids-world funderat över och de har gett deras medarbetare möjligheten att röra på sig under tiden som de arbetar.

Det är viktigt att arbetsplatsen är en trevlig plats och att våra medarbetare ser fram emot att komma till kontoret. Vi erbjuder utrymmen i våra lokaler där de som jobbar på kontoret och sitter framför dator i över 7 timmar om dagen har möjligheter att röra på sig under arbetsdagen, säger Annette Lykke Nielsen som är grundare och ägare av Kids-world.

Hon fortsätter med att berätta att det är en stor skillnad mellan de kontorsanställda och de som jobbar på lagret. På lagret har medarbetarna ett mer fysiskt aktivt jobb och vissa dagar kan de gå mellan 20 000 och 40 000 steg.

Gladare och hälsosammare medarbetare
Även om en stor del av en arbetsdag spenderas framför dator finns det många olika kreativa lösning för att lösa problemet den stillasittande livsstilen. Det finns även många positiva hälsoeffekter av fysisk aktivitet som till exempel en bättre och mer ergonomisk hållning. En annan positiv effekt är välmående och glada medarbetare som tycker om att vara på jobbet, säger Annette Lykke Nielsen.

På Kids-world är det därför vanligt att man ser bObles tumlingar som även är populära i många lekrum för barn runt om i Danmark. Skumfigurerna från märket bObles hjälper barn att öka sin motoriska förmåga. Medarbetarna på Kids-world använder bObles tumlingar genom att balansera på den och använda musklerna samtidigt som de står vid datorn och arbetar.

Webbshoppen Kids-world intar Sverige 
Annette Lykke Nielsen var bara 19 år när hon tillsammans med sin man Jesper Klit Johansen grundade Kids-world 2006. Sedan dess har företaget vuxit och idag har företaget över 130 anställda. Kontoret och lagret finns i Esbjerg, Danmark där de har en yta på 5 500 kvadratmeter yta. De bygger även två nya lager på en yta av 4 000 kvadratmeter.

Kids-world har vuxit till en av Danmarks största onlinebutiker. Kids-world har ett stort sortiment av barnkläder, skor, leksaker, utrustning och leksaker som ständigt utökas. Dessutom finns det kläder från storleken 44 ända till storlek 188.

Den svenska sajten lanserades i april förra året efter en lång tid av ambitiöst arbete med att översätta webbutiken. Kids-world finns även i Storbritannien där de öppnade sin första internationella onlinebutik året innan.

Våra medarbetare på Kids-world har jobbat energiskt för att göra Kids-world redo inför lanseringen på den svenska marknaden, säger CEO och grundare Annette Lykke Nielsen.

Kids-world erbjuder produkter från 400 olika märken där det finns både svenska och internationella välkända märken. Dessutom finns det över 40 000 aktiva artikelnummer och det är därför inte svårt att förstå varför Kids-world är populärt bland barnfamiljerna i Danmark man behöver något för barnen oavsett om det är kläder, leksaker eller utrustning.

Sänd till en kollega

0.047