23948sdkhjf

Schysst käk-konceptet funkar på vägarna – kebabtallrik intar bensinmacken

För mindre än ett år sedan trädde Schysst käk in på Circle K och nu fördjupar de samarbetet ytterligare.

I oktober förra året lanserades tre kebabrulle-varianter från Schysst käk på bensinmacken Circle K. Sedan dess har de sålt över 350 000 kebabrullar Sverige över. Därför breddar nu Schysst käk och Circle K kebabsamarbetet och lanserar kebabtallrik med pommes, grönsallad, picklad rödkål och feferonimix, kebabsåser och rostad lök.

– Vi hade självklart på känn att samarbetet med Schysst käk hade potential att bli riktigt bra, men vi blev nog alla lite överraskade över vilket varmt mottagande vi har fått från våra kunder. Kebabtallriken är ett sätt att bredda kebabkonceptet som vi etablerat och man blir faktiskt glad bara av att se den fina take-awayboxen som kebaben serveras i. Vi hoppas att kebabtallriken ska bli ett uppskattat tillskott för alla våra kunder, kommenterar Veronica Ersson, senior manager food på Circle K.

Osby, Lycksele och Gränna är orter där kebaben har gått bäst. Via försäljningsstatistiken har man sett att norra Sverige helst tar sin kebabrulle med nötkött medans folk söderut hellre väljer kycklingkebab i sin rulle.

– Jag sa ju att K:et i Circle K stod för kebab när vi släppte kebabrullen! Nu 350 000 rullar senare så är det verkligen så. Nu tar vi nästa steg med en riktigt schysst kebabtallrik med extra allt som jag tror kommer bli en riktig kundfavorit på Sveriges största kebabkedja, säger Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078