23948sdkhjf

Youtube-stjärnan MrBeast tar sin burgare till Sverige

Youtube-stjärnan lanserar sin virtuella burgar-restaurang med hjälp av Myllras spökkök och Foodoras hemleveranser.

Jimmy Donaldson är via sitt alter ego MrBeast världens största Youtuber. 2020 började han sälja hamburgare under eget varumärke i Nordamerika. Nu gör hans burgare intåg även i Sverige med hjälp av spökköksaktören Myllra och q-handlaren Foodora. 

Från den 25 april är MrBeasts burgare tillgängliga för hemleverans.

– Det här har jag sett fram emot länge. Jag är en av många människor som har sett MrBeasts videor genom åren och att vi nu inleder ett samarbete är verkligen spännande, säger Hans Skruvfors, vd Foodora.

MrBeast har 127 miljoner prenumeranter på Youtube och driver en virtuell restaurang. Myllra, som tidigare hette Kitchengrowth, har tio så kallade spökkök utplacerade runt om i Stockholm. Det är där den virtuella restaurangens burgare ska lagas till och det är därifrån Foodora kommer att leverera.

– Många av MrBeasts fans har hört av sig och frågat när burgarna kommer finnas tillgängliga även i Sverige, och det är verkligen superroligt att deras önskan nu går i uppfyllelse, säger David Carlsson, medgrundare Myllra.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Flera franchisetagare bryter sig loss från Harrys – bildar Krog & Co
Och därmed Basta även i Umeå och Örebro
Hon tar över som vd på Compass Group
Rekord i svenska dryckesproducenter – hela 50 gintillverkare
Nya ägarna ska göra karaokekonceptet Sing Sing till franchisekedja
Femte invigningen på ett halvår för Waynes
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063