23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

The Cheesecake Factory tar sitt varumärke till Sverige

Det välkända amerikanska varumärket The Cheesecake Factory gör en nordisk satsning med bageriet Bake My Day som exklusiv distributör till bland annat restaurangerna.

Historien om The Cheesecake Factory började redan 1940 när Evelyn Overton började sälja sin signaturcheesecake från hemmet i Detroit. 1972 öppnade hon och maken Oscar ett bageri i Kalifornien och sex år senare öppnade deras son David den första restaurangen. I dag har företaget över 300 restauranger världen över och deras berömda cheesecake finns även i dagligvaruhandeln under varumärket The Cheesecake Factory at Home.

När varumärket för första gången anländer till Sverige och resten av Norden sker det med hjälp av ett svenskt företag med lokaler i Arlandastad. För Bake My Day, som gått igenom en djup kris efter en granskning som visade på hygieniska brister i bolagets tidigare bageri, är det ett prestigeuppdrag.

– The Cheesecake Factory Bakery är en klassiker i många delar av världen, och nu är det äntligen vår tur här i Norden. Vi är otroligt glada över att Bake My Day har fått förtroendet som exklusiv distributör, säger
Bake My Days vd Moses Isik.

Bake My Day blir exklusiv distributör till hotell, restauranger, cateringverksamheter och dagligvaruhandel i Sverige och resten av Norden. The Cheesecake Factory-produkterna levereras både i form av hela tårtor, kvartstårtor och som individuellt förpackade tårtbitar.

– Min personliga favorit hittills är Strawberry Topped Original, men jag planerar att prova dem alla, säger Moses Isik.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.031