23948sdkhjf

McDonald's relanserar

McDonald's går nu igenom en stor global förnyelse. Det handlar om en helt ny syn på varumärket som påverkar hur gästerna upplever besöket på restaurangen. Under september kommer cirka 100 länder från Singapore över Sverige till Slovenien - att relansera ett av världens mest kända varumärken. Förnyelsen sammanfattas under "i'm lovin' it", som är mycket mer än en ny reklamslogan. Detta är heller ingen tillfällig kampanj utan kommer att genomsyra hela McDonald's verksamhet och sträcker sig långt fram i tiden. ”Den här relanseringen innebär att vårt fokus på gästerna och deras upplevelse av restaurangen förstärks.Vår ambition är att de steg för steg ska uppleva skillnaderna på ett mycket påtagligt sätt”, säger Svenska McDonald's VD Karen Bishop. ”Den känsla som våra medarbetare förmedlar på varje restaurang varje dag harlångt större genomslag än reklamen kan åstadkomma. Våra medarbetare är i praktiken vårt varumärke”. ”I kommunikationen byter vi perspektiv och utgår från gästernas egna personliga upplevelser”, framhåller marknadsdirektör Magnus Wikner. ”Vi vill bli en mer relevant del av vardagen och mer av ett livsstilsföretag än vi är idag. Vi använder oss av ett nytt formspråk och mer samtida musik, något som vi vet tilltalar en för oss viktig målgrupp: unga vuxna. McDonald's vill upplevas som "forever young", d vs ett företag som behåller sina grundvärden men ständigt förnyar sig.”Svenska McDonald's reklambyrå Leo Burnett får fria händer att arbeta med i'm lovin' it inom ett givet ramverk som ska tillämpas globalt. ”Det är viktigt att man använder sig av lösningar som fungerar på den svenska marknaden, men samtidigt styr upp den gemensamma bilden av varumärket internationellt”, säger Björn Larsson, VD för Leo Burnett. ”Våra kreatörer ser " i'm lovin' it" som ett helt nytt sätt att uttrycka sig på. Människor ska direkt känna igen McDonald's som avsändare av reklamen utan att ens se loggan.”
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062