23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Kraftig tillväxt för Green ´n Lean

Ekologiskt och snabbt med dinkel, nakenhavre och ärtor. Green n´Lean har på några år ökat produktionen av hälsosam snabbmat från 2,5 ton i kvartalet till att producera samma volym per månad.

I dagsläget har Green ´n Lean sex produkter på storköksmarknaden och fyra produkter i konsumentförpackning. Sortimentet består bland annat av rödbetsjärpar, morotsbollar och gourmetburgare. För några veckor sedan lanserades Green ´n Leans produkter i 700 Konsum-butiker runtom i Sverige.



»Intresset är stort och vi planerar ett flertal produktlanseringar framöver. Det blir hamburgerbröd, såser och dressingar. Alla tillverkade enligt Green ´n Leans koncept hälsosamt, ekologiskt och närproducerat«, säger Pierre Hanell, produktchef och delägare.





Företaget har också en Green ´n Lean-restaurang belägen på Kungsholmen i Stockholm. Eventuellt kommer fler enheter att etableras, men just nu ligger den stora satsning på konsumentmarknaden.





Green ´n Lean var en av de nominerade restaurangerna i kategorin öppen lunch och/eller kvällsrestaurang i årets upplaga av tidningen RS tävling Årets Hälsorestaurang – Santé.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.062