23948sdkhjf

Gör-det-själv-krogen som kedja

Istället för att laga mat åt gästen – låt gästen laga mat till sig själv. Det är budskapet för den brittiske kändiskocken Jamie Olivers senaste matprojekt.
Det finns ingen hejd på kreativiteten när världskända kockar ska bredda sitt varumärke. Jamie Oliver är ett finfint exempel på hur göra. Han driver flera restauranger, ger ut kokböcker, har ett eget tv-program och säljer sina egna produkter på butikskedjan Sainsbury.

I oktober släppte Nintendo tv-spelet ”What´s cooking”, där spelaren tävlar i matlagning mot en virtuell Jamie Oliver och i samma veva gavs det första numret av hans egna matmagasin ut.

Nu vill Jamie Oliver få fler människor att laga mat till sig själva. I slutet av februari öppnar hans Recipease-butik i Battersea söder om London. Här får kunderna laga sin egen lunch eller middag med hjälp av professionella kockar.
»Det här är ett sätt att verkligen få folk att bli intresserade av mat och matlagning – mamman som vill hitta ny inspiration till familjemiddagen, killen som vill imponera på sin flickvän, den som ska ha fest, alla«, säger Jamie Oliver.

I fjol lanserade Thierry Laborde, kökschef på Le Gavroche, ett liknande koncept tillsammans med sin kollega Natalie Richmond. The Kitchen kallas det.

Källa: www.caterersearch.com.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078