23948sdkhjf

Snabbmat på nätet trots finanskris

Just-Eat, som är Europas största matportal, märker inte av någon finanskris. Verksamheten, som idag har anslutna restauranger i ett flertal europeiska länder, går mot strömmen och ökar sin försäljning.
Bara i Sverige ökade Just-Eat sin omsättning med 26 procent under första kvartalet 2009, jämfört med sista kvartalet 2008.
”Vi ser ett ökat intresse för att beställa mat via internet, det går snabbt och är smidigt för den som inte har kontanter hemma för tillfället”, säger Morten Larsen, Just-Eats nordiska vd.
Allt fler konsumenter är vana att handla över internet idag och då blir även beställning av mat via internet en del av konsumtionsmönstret, bara under 2008 ökade e-handeln med 15 procent enligt Handelns Utredningsinstitut.
”I dagsläget har vi en given tillväxt på helgerna under lördag och söndag, men vi ser även att orderflödet ökar under veckodagarna, då allt fler företag väljer att beställa sin lunch via oss”, säger Morten Larsen.
Just-Eat får över 1 miljon beställningar per månad. De samarbetar med alla sorters restauranger. I Sverige är just nu över 220 restauranger kopplade.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094