23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Naked Juicebar - Årets Nyföretagare

Naked Juicebar blev årets företagare. Exklusiva juicer, gärna med funktionella ingredienser, blir allt mer populärt, något Naked Juicebar satat på. Här görs allt av ”nakna”, det vill säga naturliga råvaror.   

Maria Wirén och Steven Collyer, som driver Naked Juicebar,

har på kort tid etablerat ett flertal enheter i Sverige. Enligt ägarna är målet

en rikstäckande kedja som vänder sig till en bred publik. ”Vårt koncept fångar vanliga Svenssons och inte bara

hälsofreaks”, säger Maria Wirén.Juicebarer är en nisch som har ökat lavinartat de senaste

åren och studier visar att fruktdrycker av den mer exklusiva sorten, gärna med

funktionella ingredienser, blir allt mer populärt. Och det är bland annat detta

som gett företaget priset Årets Företagre som är instiftat av Jobs and Society

Nyföretagarcentrum.Motiveringen löd: "Med känsla för smak, stil och samtid

har Naked Juicebar utvecklat ett framgångsrikt koncept för det hälsotörstande

svenska folket. Företagsstarten har skett med stor energi och med företagsamhet

som grundingrediens."Begreppet ”naked” står för flera saker. Allt i juicebaren

görs av ”nakna”, det vill säga naturliga råvaror. Sedan jobbar man med full

insyn i enheterna. Kunden kan därmed se vad som hamnar i sin juice, smoothie

eller soppa. Alla juicer och smoothies tillverkas av färska frysta

frukter, grönsaker och bär. Dessutom erbjuds ångvärmda soppor à l minute samt

bullar muffins och foccaccia bakat på dinkel. Även ekologiska alternativ finns

i sortimentet. ”Vi planerar att expandera i Stockholm med närförorter

parallellt med Skåne i första hand”, sade Maria Wirén i en intervju med Fast

Food för en tid sedan.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|