23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Maxad måltid med musik

I veckan lanserade Max en ny musikkampanj i sina restauranger. För 10 kronor kan restauranggästerna "maxa sitt mål" med pommes frites, dricka och en ny låt från kända artister i mobilen.

Kampanjen gäller i samtliga Max 70 restauranger och löper

vidare fram till mitten av januari.Artisterna som medverkar i kampanjen är Deportees, Mando

Diao, Joss Stone och Eva Simons. Kampanjkonceptet har tagits fram av Heartbeats

International.”Vi vill testa om man kan driva försäljningen av plusmenyer

i restaurangerna med hjälp av musik. Dessutom vill vi använda restaurangerna

som marknadsplattformar för nya svenska artister”, säger Jakob Lusensky, vd på

Heartbeats till Dagens MediaSedan några år tillbaka har Max även en egen radiostation

som endast spelar ny svensk musik.”Jag tror inte att Max är räddningen för svensk

musikindustri, men det är ett roligt testa om det går att sprida musik på nya

plattformar”, säger Jakob Lusensky på Heartbeats.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web02