23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Kunden får bestämma smaken

Micromatstillverkaren Gooh har utsett en smakpanel med 100 kunder för att vara med och ta beslut om företagets utbud. Första vinnande rätten är ciderkyckling med rotmos.

I smakpanelen ingår ett 100-tal intresserade som har anmält

sig via Facebook eller i någon av Goohs butiker. Några gånger per år ska de få

chansen att tycka till om Goohs kommande produkter.

– Mig veterligen är det inget företag som arbetar aktivt på

det här sättet. Men god mat engagerar. Många av våra gäster har ett starkt

förhållande till oss, och hör ofta av sig med synpunkter och beröm – vilket för

mig är ett kvitto på att vi är något unikt på spåren, säger Jonas Regnér, vd på

Gooh.

I det första smaktestet vann en rätt med ciderkyckling med

rotmos över en tandoorikyckling med bambu och pasta. Målet är att den vinnande

rätten ska finnas i butik under februari 2010.

Gooh är ett samarbete mellan råvaruleverantören Lantmännen

och restaurangen Operakällaren. Tätter är komponerade av Operakällarens

kökschef Stefano Catenacci.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web04