23948sdkhjf

"Taggat" från Ridderheims

Nu lanserar Ridderheims taggade produkter. Genom att sätta en s k ”tagg” på alla prisetiketter vill Ridderheims dela med sig av inspiration från de lokala producenterna runtom i Sverige, via mobilen.

En tagg är en utveckling av den välkända streckkoden, som översätter en svartvit kod via mobiltelefonen till information. Den mobila marknadsföringen är framtagen i samarbete med PlusFourSix. Det kan vara bilder, text och filmer. Taggläsaren är gratis och installeras genom att ladda ner programvara till mobilen. Det är enkelt att göra och behöver bara göras en gång. Sedan kan man läsa alla taggar. Det är en ny kommunikationskanal som fått fäste och spås bli stor.– Mobiltelefonen är perfekt när kunden vill få mer information om produkterna på plats. Det finns inget utrymme i butiken för mer information men tack vare mobilen görs det tillgängligt ändå säger: Joachim Marmstedt på PlusFourSix som är de som har tagit fram den mobila lösningen.Alla produkter från Lilla Saluhallen är märkta med taggar, och de innehåller filmer från de lokala producenterna runtom i Sverige som producerar de lokala delikatesserna i Lilla Saluhallens sortiment. – Vi vill sprida kunskap från våra producenter, det är de som är hjärtat i Lilla Saluhallen. All den lokala matkunskapen och hantverksglädjen inspirerar oss dagligen, nu kan även våra konsumenter ta del av det, genom filmerna i taggarna, säger Mikael Lith kategoriansvarig på Ridderheims.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078