23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Carlsberg utökar sortimentet

Den första januari 2011 tar Carlsberg Sverige över ansvaret för tre nya produkter - Corona, Erdinger och Estrella Damm.

Carlsberg Sverige tar över försäljningsansvaret för Corona, Erdinger

och Estrella Damm i Sverige. De nya samarbetsavtalen träder samtliga i

kraft den första januari 2011. De nya

produkterna blir en del av Carlsberg Sveriges affärsområde House of

Beer - specialöl och internationella premiumöl från hela världen.

– Intresset för öl och ölkultur ökar och vi vill öka våra insatser för

ölet som spännande måltidsdryck. Vi flyttar nu fram våra positioner

ytterligare inom internationell premiumöl, vilket innebär att vi kan

erbjuda svenska folket öl från i stort sett världens alla hörn, säger

Mark Jensen, vd, Carlsberg Sverige.

Specialöl och internationella premiumöl är en snabbt växande trend både

internationellt och i Sverige. Med den utökade portföljen blir

Carlsberg Sverige en ännu starkare partner till framförallt

Systembolaget och restaurangerna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web01