23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Ombyggnationer ger resultat i NSP

Nordic Service Partners, NSP, genomför ombyggnationer på sina Burger Kingrestauranger och etablerar nya enheter, något som också visar sig på resultatet.

NSP

driver 42 Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. Ungefär två

tredjedelar av försäljningen sker i Sverige och en tredjedel i Danmark. Den

svenska delen går bra och omsättningen steg med 9 procent under tredje

kvartalet 2010. Samtidigt föll omsättningen i Danmark med 19 procent. Det beror

på att den danska ekonomin har drabbats hårt av lågkonjunkturen.Siffrorna

ser ut som följer (i jämförelse med samma period föregående år)Omsättning:

160,9 Mkr (181,7)Rörelseresultat: 7,1 Mkr (4,2) Ackumulerat för perioden januari - september:Omsättning: 476,0 Mkr (526,7)Rörelseresultat: 11,1 Mkr (-1,0)Med en omsättning som summerar till 158 miljoner kronor under det sista

kvartalet pekar helårsomsättningen mot 634 miljoner kronor, enligt beQuoted

Investor Information.Blir

utfallet som beQuoted tror kommer rörelseresultatet bli 16 miljoner kronor för

helåret, en klar förbättring jämfört med 2009.Sedan

2008 har det skett ett stort förändringsarbete i NSP, där fokus legat på

lönsamhet istället för på tillväxt. Målet är att nå en tillväxt på 10 procent

om året. Nyetableringar ska stå för 5 procentenheter och resten av ökningen ske

i befintliga restauranger.I Fast Food nr 6/2010, berättade Nordenchefen, Stefan Eriksson, att företaget har en

ny restaurangdesign som märks på alla nya restauranger men även på de befintliga

som håller på att byggas om. –

Att bygga om är den bästa affären vi kan göra, säger också Morgan Jallinder till

beQuoted.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web01