23948sdkhjf

Ny sponsor för kock-VM

Stockholmsmässan och Mässrestauranger har tillsammans beslutat, genom ett treårigt guldsponsoravtal, att stödja Sveriges deltagande i Bocuse d´Or. 

På Nordens största mäss- och kongressanläggning serveras varje år över en miljon luncher och middagar. Både maten och servicen runtomkring kommer från företaget Mässrestauranger, som är Stockholmsmässans samarbetspartner sedan många år.– Tillsammans med Mässrestauranger jobbar vi ständigt på att utveckla den kulinariska dimensionen av besöket hos oss. Därför kändes det naturligt att vi också går in tillsammans som sponsorer för Bocuse d’Or, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.– En av anledningarna till att vi vill stödja tävlingen är vårt engagemang för gastronomin. Jag har länge funderat på hur vi på ett naturligt sätt kan tala om för våra besökare och kunder hur viktig maten är för oss. Genom att aktivt stödja gastronomin visar vi vårt engagemang och kan samtidigt ta del av alla de samarbeten som sponsorskapet innebär, säger Mässrestaurangers vd Maria Stridh.Historiskt sett har Sverige tagit ett guld (Mattias Dahlgren) och tre silver (Jonas L Kundgren, Henrik Norström, Melker Andersson) i Bocuse d’Or. Nästa gång tävlingen avgörs blir i franska Lyon i januari 2011, och då representeras Sverige av Tommy Myllymäki. Tommy blev årets kock 2007 och driver till vardags Den Småländska Kolonin i Jönköping samt Julita Värdshus.Tillsammans med Svenska Bocuse d’Or Akademin och Stockholms Stad jobbar Stockholmsmässan och Mässrestauranger även aktivt med att försöka få tävlingen till Stockholm år 2014.– Om tävlingen kommer till Sverige är det på Stockholmsmässan man vill vara. Nu ska vi göra vårt bästa för att välkomna tävlingsarrangörerna och få dem att rikta sina blickar mot Sverige, säger Maria Stridh.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078