23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Arla stärker positionen i Tyskland

Arla Foods styrelse föreslår en fusion med den tyska kooperativa mejeriföreningen Hansa-Milch. De båda företagen har en ambition att växa på den tyska marknaden med 80 miljoner konsumenter.

Tillsammans

med det regionala nordtyska mejeriföretaget Hansa-Milch eG är Arla Foods på väg

att stärka sin position i Tyskland. Det ska ske genom att Arla Foods fusionerar

med Hansa-Milch.– Arla Foods strategi är att utveckla sitt engagemang på den tyska marknaden,

säger Arla Foods koncernchef Peder Tuborgh. –

Målet är att bli ett av Tysklands tre ledande mejeriföretag. En fusion med

Hansa-Milch kommer att innebära att Arla kan komplettera sin försäljning av ost

med färskvaror. Tillsammans blir vi en attraktiv partner för den tyska

dagligvaruhandeln.Hansa-Milch är ett av de större regionala mejeriföretagen i Tyskland.

Mejeriföretaget producerar framför allt färskvaror som mjölk, grädde, yoghurt

och crème fraiche, både under sitt eget varumärke Hansano och under handelns

egna varumärken.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|