23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Wayne´s coffee i samarbete med KLM

Flygbolaget KLM Royal Dutch Airlines har inlett ett reklamsamarbete med den svenska franchisekedjan Wayne’s coffee.

Genom samarbetet visas varumärket KLM på koppar och profilmaterial som exponeras i butikerna och kunderna ges möjlighet att delta i en tävling om flygbiljetter. Detta sammanfaller med KLM:s nya reklamkampanj "Dags för nya världsvanor", som fokuserar på kaffepriser runt om i världen. Samarbetet med Wayne’s coffee lanseras i Sverige och i Norge.– Vi är mycket glada över vårt nya samarbete med Wayne’s Coffee. Det är en möjlighet för oss att visa vårt skandinaviska kampanjbudskap i ett sammanhang som passar vår publik, säger Jacques Vareilles, commercial director, North Europe Air France KLM.– Kampanjen passar vårt varumärke väl, och med många av våra kunder som beställer take-away-kaffe blir det en bra varumärkesexponering för KLM, säger Lena Madison, Concept Manager på Wayne’s Coffee. Samarbetet pågår under perioden 17-31 oktober 2012. Tävlingen omfattar

flygbiljetter, en vinnare av två biljetter per dag till olika

destinationer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web03