23948sdkhjf

LRF vill att vi frågar

Under våren lanserar LRF en omfattande konsumentkampanj som syftar till att öka kunskaperna om var maten vi äter kommer ifrån.

Under våren lanserar LRF en omfattande konsumentkampanj som syftar till att öka kunskaperna om var maten vi äter kommer ifrån. ”Våga fråga – få en bonde på köpet” ska föra bonden, maten och konsumenterna närmare varandra är tanken. Och samtidigt ge svar på frågan vilken roll bondens verksamhet och konsumenternas val har för Sverige. Målet är att lyfta frågan om matens ursprung och ge konsumenten verktyg att välja mat från Sveriges bönder.- Nu sätter vi ett ansikte på den svenska maten och förklarar varför mat från våra bönder är smart, säker och schysst. Genom ”Våga fråga – få en bonde på köpet” kan konsumenterna engagera sig på ett nytt sätt och få kunskap om och tydliga argument för de fördelar som svensk mat har, säger Anders Holmestig, kommunikationschef och vice vd LRF.Våga Fråga få en bonde på köpet utgår från en digital plattform med bland annat en mobilapp, webb-tv och sociala medier. Under våren 2013 lanseras den till konsumenterna med målet att påbörja en långsiktig dialog.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062