Harrys med egen truck

| Av Anders Örnevall | Tipsa redaktionen

Restaurangkedjan Harrys hakar på foodtruck-trenden och rullar ut sin nya truck i Göteborg från och med idag 7 april. Det blir klassiskt svenskt men med twist.

För ett år sedan lanserades nya Harrys med start i Göteborg. Nya Harrys satsar på det svenska och förändringen tydliggörs i allt från design och inredning till storsatsningen på svensk mat som man numera även kommer att kunna äta i deras helt nya foodtruck.

– Hittills har vi sett trucks med olika typer av amerikansk och asiatisk inriktning. Harrys foodtruck serverar tolkningar på klassiska, svenska rätter. Samtidigt ser vi det här som ett gyllene tillfälle att intensifiera dialogen med våra gäster. På så sätt lär vi oss mer om vad och hur framtidens gäst vill äta, säger Gustav Löfving som är marknadschef på Harrys.

Foodtruckens meny har krogkedjan tagit fram tillsammans med den välkände kocken och matkreatören Johan Åkerberg som tidigare gett ut flera böcker om mattrender. På menyn hittar man bland annat långtidsbakad rotselleri, äppelfläsk med surkål, Harrys kallrökta lax och nostalgidesserten radiokaka.

– Det informella och lättillgängliga ätandet blir allt mer populärt bland svenskarna, vi ser att det rullar ut foodtrucks över hela landet och inte bara i Stockholm och Göteborg. Idag ställer konsumenterna höga krav på maten de serveras. Man vill ha mer avancerad mat än korv med bröd och pulled pork samtidigt som det ska vara tydligt vart råvarorna kommer ifrån och hur de tillagats, säger Johan Åkerberg.

Harrys food truck kommer varje dag att stå på olika platser i Göteborg från och med den 7 april. Platsen meddelas via Instagramkontot @harrysgoteborg, Facebooksidan Harrys Göteborg och via appen Streetkäk.


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Max vd hoppas på 50 år till

Richard Bergfors i intervju om kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Nyhetsbrev

Ny nod för life science och livsmedel

Arkiv

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.122