Harrys och Spotify i samarbete

| Av Anders Örnevall | Tipsa redaktionen

Som första krogkedja i världen startar nu Harrys ett samarbete med Spotify Enterprise. Tillsammans ska företagen utveckla och testa fler interaktiva funktioner för att skapa en bättre musikupplevelse för kroggästen.

Det är inte långt borta att man som besökare själv kan styra musiken på Harrys krogar. I samarbete med Spotify Enterprise blir krogkedjan en viktig plattform för Spotifys utveckling av ny interaktiv funktionalitet. Samtidigt som Harrys musikutbud blir bättre anpassat och ständigt uppdaterat.

Samarbetet med Spotify innebär att Harrys får tillgång ständigt uppdaterad musik och att man från centralt håll kan utveckla spellistor och schemalägga musiken på krogarna.

Redan under april rullar det nya soundet ut över landet.

– Tanken är att Harrys med bara ett knapptryck ska kunna dela spellistor med gästerna och även låta besökarna själva styra vilken musik som spelas. Det är ett mycket spännande samarbete och vi startar med ett första pilotprojekt på Harrys i Värnamo inom ett par veckor, berättar Ola Sars, grundare av Spotify Enterprise.


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Max vd hoppas på 50 år till

Richard Bergfors i intervju om kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Nyhetsbrev

Ny nod för life science och livsmedel

Arkiv

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.114