Foodtruck fick Guldko

| Av Anders Örnevall | Tipsa redaktionen

Med noggrant utvalda råvaror och spännande kryddor serverar de indisk mat från sin foodtruck. Indian Street Food & Co har ambitionen att höja ribban för den indiska matupplevelsen. Deras engagerade arbete belönade dem med en vinst i Arla Guldko 2015 i kategorin Bästa Snabbmål.

– Det här priset är ett enormt kvitto på att vi arbetar på rätt sätt. Vår ambition är att växa och föra vår vision om indisk matlagning vidare. Vi är så glada att få chansen att vara en del av den svenska matkulturen, säger Fredrik Lindstål, en av grundarna till Indian Street Food & Co.

Juryns motivering till Indian Street Food & Co:s vinst:
“Med oblyga smaker och en stor portion serviceanda har man lagt stockholmarna vid sina fötter. Vinnarens tidlösa inriktning har ironiskt nog gjort den till ett av de hetaste alternativen på en växande scen. Ett stort plus till vinnarens ständiga sökande efter autentiska och optimala smaker utan att flirta med försvenskade varianter.”

Juryarbetet för Bästa Snabbmål började redan under hösten förra året. Man har bedömt helhet, långsiktighet, kvalitet och engagemang hos de tävlande.

Indian Street Food vann tidigare i år ett annat fint pris, Årets Streetfood, som delas ut av Fast Food Magazine.

På bilden syns f rån vänster Shalu Virk, Dheeraj Singh och Fredrik Lindstål. Foto: Jerker Andersson.


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Sibylla öppnade i Lund

Ny restaurang på stationen.

Norska pizzajätten öppnade i Gävle

Ikea in i Svensk Dagligvaruhandel

Lämnar vd-posten på Operakällaren

Ny samverkansarena ska lyfta branschen till toppen

– Vi vill utveckla livsmedelssektorn till en svensk kärnsektor i världsklass, säger Per Arfvidsson, ordförande i styrgruppen för nya Sweden food arena.

Vegansk snabbmat på Fältöversten

Nyhetsbrev

Sommelierer i Nord- och Sydamerika gör upp

Arkiv

De vill förbättra folkhälsan med hotellsamarbete

Duon bakom hälsobloggen och podden Food Pharmacy samarbetar med hotellkedja.

Vuxenglass

Baileys samarbetar med Stockholmsbaserad glassproducent och lanserar glassmaker och glassbil för vuxna.

De står för kaffet

Italiensk kaffeleverantör har skrivit avtal med Stureplansgruppen.

Han blir tv-kock

Ekstedts gastronomiska möte

Pizzakedjan till Borås

Från kloak till flaska

Nya Carnegie-bryggeriet och IVL brygger öl – på renat avloppsvatten.

Kopparbergs gjorde vinst

Ger Ikea-korvarna en match

Biltema satsar på kaféverksamheten – växer med 30 till 40 procent per år.

Triumf Glass kör helgpass i värmen

Ny ordförande i DLF

Norska ”Swish” tar över från servitörerna

Appen Vipps sköter beställningarna.

Monster ville få bort svensk logga – fick nej

Smakbruket i Tomelilla fick rätt mot energidrycksjätten.

Prata Mat:Bruce Hill

Möt Bruce Hill, kock från Kalifornien som gav försmak på sitt gästspel som äger rum i höst på Vassa Eggen.

Esperanto öppnar Sommarsalongen

När matsalen tar sommarpaus öppnar pop up-restaurang i loungen.

Årets Sibylling korad

Prisades på kedjans konvent.

Svensktillverkad Manhattan-vodka blir första på nästan 100 år

Första lagliga destilleriet sedan 1920-talet.

Här öppnar 7-eleven sin deli

Ny ordförande för Fiskbranschen

Pontus Björkdahl ny hållbarhetschef på Retursystem

Prata Mat: Peter Halldén

Reitan blir postombud

Efter Gast Kavalleriet

1

Wolt till Gävle

Från Lund till Malmö

Första färskpotatisen är här

Snabbmatskedjan står för bröllopsmaten

Framgång för McDonalds strategi

Restaurangerna fortsätter att växa

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.115