23948sdkhjf

Foodtruck fick Guldko

| Av Anders Örnevall | Tipsa redaktionen

Med noggrant utvalda råvaror och spännande kryddor serverar de indisk mat från sin foodtruck. Indian Street Food & Co har ambitionen att höja ribban för den indiska matupplevelsen. Deras engagerade arbete belönade dem med en vinst i Arla Guldko 2015 i kategorin Bästa Snabbmål.

– Det här priset är ett enormt kvitto på att vi arbetar på rätt sätt. Vår ambition är att växa och föra vår vision om indisk matlagning vidare. Vi är så glada att få chansen att vara en del av den svenska matkulturen, säger Fredrik Lindstål, en av grundarna till Indian Street Food & Co.

Juryns motivering till Indian Street Food & Co:s vinst:
“Med oblyga smaker och en stor portion serviceanda har man lagt stockholmarna vid sina fötter. Vinnarens tidlösa inriktning har ironiskt nog gjort den till ett av de hetaste alternativen på en växande scen. Ett stort plus till vinnarens ständiga sökande efter autentiska och optimala smaker utan att flirta med försvenskade varianter.”

Juryarbetet för Bästa Snabbmål började redan under hösten förra året. Man har bedömt helhet, långsiktighet, kvalitet och engagemang hos de tävlande.

Indian Street Food vann tidigare i år ett annat fint pris, Årets Streetfood, som delas ut av Fast Food Magazine.

På bilden syns f rån vänster Shalu Virk, Dheeraj Singh och Fredrik Lindstål. Foto: Jerker Andersson.


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Matleveranstjänst till Göteborg

De deltar i Nordic Organic Food Fair-mässan

De visar upp trender inom ekologisk mat på Malmömässan.

Han öppnar i Teatern

Matscen får tillskott av mer veganskt.

Ölbrist i klimatförändringarnas spår

Förutom brist på den populära rusdrycken väntas även priserna stiga.

Svenskarna äter mer parmesan än någonsin

Da Matteo med orangeri

Nyhetsbrev

Norsk läsk byter namn efter påtryckningar

Arkiv

Rosen blir Quan

Dansk startup ska utmana restaurangerna

Bagerikedja mer innehållstransparenta

Sibylla där två vägar möts

Ny franchisetagare räknar med att 20 000 fordon varav mycket ren yrkestrafik ska borga för gott gästunderlag.

Kock i matkassesamarbete

Livsmedelsverket stoppar försäljning av 52 ton nuggets

Frantzén öppnar i Astoria

Öppnar brasseri i tidigare biograf på Nybrogatan i Stockholm.

Årets konditor mest nöjd med desserten

Nääs Fabrikers konditor Disa Molin gick segrande ur striden.

Vann med havsabborre

Tog hem europeisk tävling för kockar inom mötesindustrin, Copper Skillet.

Bro Burger öppnar nytt

Två gånger gästspel

Renässans för kålroten

Här växer Max - öppnar fjärde restaurangen i Örebro

Burgerkedja på offensiven

De kan vinna Utstickarpriset 2018

Urban Deli snor ny vd från Ica

Axfoods-bolaget Urban Deli rekryterar Icas affärsområdeschef för färskvaror. ”Tar med mig mycket kunskap.”

Explosionen: Öppnar 104 butiker

Sju till nio butiker i veckan öppnas när kedjan nu sätter igång en enorm butiksexpansion för att konkurrera med restauranger och dagligvaruhandel. ”De har nog inte insett hur farliga vi blir”.

Sju miljoner bullar under en dag

Årets Fjällkock korad

Framtidslöfte - bästa commis utsedd

De vann för hållbarhetsarbete

Han är ny vd för Södra Teatern

Långa köer kostar 16,4 miljarder

Så ska Max minska klimatutsläppen

Växtbaserat på gourmetnivå

Oumph till Pizza Hut

Färdiglagat à la Operakällaren

Årets Arbetsplats – fyra finalistfilmer

Inbromsad tillväxt i restaurangnäringen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.128