Foodtruck fick Guldko

| Av Anders Örnevall | Tipsa redaktionen

Med noggrant utvalda råvaror och spännande kryddor serverar de indisk mat från sin foodtruck. Indian Street Food & Co har ambitionen att höja ribban för den indiska matupplevelsen. Deras engagerade arbete belönade dem med en vinst i Arla Guldko 2015 i kategorin Bästa Snabbmål.

– Det här priset är ett enormt kvitto på att vi arbetar på rätt sätt. Vår ambition är att växa och föra vår vision om indisk matlagning vidare. Vi är så glada att få chansen att vara en del av den svenska matkulturen, säger Fredrik Lindstål, en av grundarna till Indian Street Food & Co.

Juryns motivering till Indian Street Food & Co:s vinst:
“Med oblyga smaker och en stor portion serviceanda har man lagt stockholmarna vid sina fötter. Vinnarens tidlösa inriktning har ironiskt nog gjort den till ett av de hetaste alternativen på en växande scen. Ett stort plus till vinnarens ständiga sökande efter autentiska och optimala smaker utan att flirta med försvenskade varianter.”

Juryarbetet för Bästa Snabbmål började redan under hösten förra året. Man har bedömt helhet, långsiktighet, kvalitet och engagemang hos de tävlande.

Indian Street Food vann tidigare i år ett annat fint pris, Årets Streetfood, som delas ut av Fast Food Magazine.

På bilden syns f rån vänster Shalu Virk, Dheeraj Singh och Fredrik Lindstål. Foto: Jerker Andersson.


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Max vd hoppas på 50 år till

Richard Bergfors i intervju om kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Nyhetsbrev

Ny nod för life science och livsmedel

Arkiv

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.124