Kamera registrerar servicen

| Av Anders Örnevall | Tipsa redaktionen

McDonald´s i Boston testar kamera som registrerar varje ansiktsuttryck.

På en McDonald’s restaurang i Boston så testades en ny typ av kamera nyligen skriver sajten teknikfreak.se. Kameran fungerar på det sättet att den snappar upp ansiktsuttryck, någonting som testades på McDonald’s personal och gäster. Snabbt kunde tekniken analysera hur kunderna uppfattade servicen och se om de var nöjda eller missnöjda. Under lunchen blir det stressigare på restaurangen och det syntes hur stressen från personalen smittade av sig på gästerna. Kameran framställdes som en ersättare till undersökningar och liknande, då den sannolikt är mer korrekt när det kommer till just hur man uppfattar situationer.

Uttryck som är svåra att se för våra egna ögon hinner kameran med att se och mannen bakom uppfinningen säger att den uppnår ungefär 95 procents träffsäkerhet gällande de känslor som den kan uppfatta, bland annat rädsla, förvirring, avsky och glädje. Med en inspelning på 30 frames per sekund så hinner den ta in och analysera även de allra minsta ansiktsuttryck som vi visar.


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Max vd hoppas på 50 år till

Richard Bergfors i intervju om kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Nyhetsbrev

Ny nod för life science och livsmedel

Arkiv

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.136