Mother ny satsning av Melker & Couet

| Av Lisbeth Rauden | Tipsa redaktionen

På torsdag den 14 januari är det dags för öppning av Melker Anderssons och Danyel Couets nya restaurang Mother med plats för 500 gäster. Adressen är nya Mästerhuset, mitt i Stockholms city.


Målgruppen för Mother är frekventa uteätare som prioriterar matupplevelsen och välbalanserad kost som bygger på smart sammansatt mat. Gästen har också möjlighet att välja en booster, som är en ingrediens som lyfter övriga delar av maten och som lyfter och förstärker rätten. Exempel på boosters är chili, vitlök, ingefära och kakao.

– Vi talar fortfarande om njutning och en gastronomisk kvalitet, men vi tror att den idag omfattar mer än smak och presentation. Att tillfredsställelsen till och med kan bli större om maten är mer balanserad. Medvetenheten om sin kropp och vad den behöver måste inte stå i konflikt med att gå ut, äta och dricka gott och träffa vännerna”, säger Danyel Couet.

Köksmästare på Mother är Martin Wall som har erfarenhet från Moderna Museets restaurang, Hornstulls restauranger och Rosendals Trädgård.

På Mother är surfplattor är kanalen där menyerna presenteras och verktyget för beställningen som görs av gästen själv.


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Svenska ägg kan bli dyrare efter extrema värmen

Anledningen: Ökat pris på foder.

Årets bästa viltmatsrestaurang och Årets viltmatskock utses i höst

Nomineringsprocessen är i full gång.

Läskgigant köper Sodastream

Köper kolsyreföretaget för miljarder.

Hotell Borgholm med ny ägare

I mars aviserade Karin och Owe Fransson att verksamheten var till salu och nu är det klart med ny ägare.

Därför kommer inte Max att börsnoteras

Richard Bergfors i intervju om 50-årsjubileet, satsningen utomlands och kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Nyhetsbrev

Han går till Qvanti

Arkiv

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Ny nod för life science och livsmedel

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.154