Mamma Mia och mat ger utsålt på Tyrol hela våren

| Av Lisbeth Rauden | Tipsa redaktionen

Nu gör ABBO-rna det igen. Musikalen Mamma Mia som har över femton år på nacken, spelats världen över sedan millennieskiftet, blivit film och nu återuppstått som middagsshow med sing along.

Nyligen hade Mamma Mia the Party premiär på Tyrol där en medelhavsbuffé inkluderas i biljetten. Nu släpps hösten biljetter. Vårens föreställningar är redan fullbokade.

De fyra ABBO-rna själva var på plats för att uppleva det nya Mam ma Mia-scenen som Björn Ulvaeus skapat i form av en middags-teater inspirerad av en grekisk taverna.

Förutom att avnjuta musiken och sången under fyra timmar kan gästerna samtidigt mumsa av en medelhavsbuffé och sjunga med i låtarna.

Gästen kliver rakt in i en MAMMA MIA-värld med en helt ny story.

"Du och dina vänner tar vid där filmen slutar och MAMMA MIA! THE PARTY börjar. En läcker medelhavsbuffé står uppdukad. Det skålas över borden. Allt under en magisk helkväll i flera akter med sång och dans bland våghalsiga luftfärder, grekiska gudar, flirtiga servitörer, någon zorba och kanske en och annan ouzo! " kan man läsa om musikalen.

ABBORNAs återförening i samband med premiären gav stort genomslag både i svensk och internationell media


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Svenska ägg kan bli dyrare efter extrema värmen

Anledningen: Ökat pris på foder.

Årets bästa viltmatsrestaurang och Årets viltmatskock utses i höst

Nomineringsprocessen är i full gång.

Läskgigant köper Sodastream

Köper kolsyreföretaget för miljarder.

Hotell Borgholm med ny ägare

I mars aviserade Karin och Owe Fransson att verksamheten var till salu och nu är det klart med ny ägare.

Därför kommer inte Max att börsnoteras

Richard Bergfors i intervju om 50-årsjubileet, satsningen utomlands och kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Nyhetsbrev

Han går till Qvanti

Arkiv

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Ny nod för life science och livsmedel

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.197