White Guides betyg ifrågasatta – nu sparkas extern säljare

| Av Lisbeth Rauden | Tipsa redaktionen

"En mejlkonversation som citerades på ett social medier av en krögare igår kväll gav intryck att poäng i White Guide kunde förhandlas." Mot bakgrund av detta gör  White Guide följande uttalade:"Det finns ingen möjlighet att köpa kategori, poäng eller omnämnande i White Guide."

Det är White Guides vd Peter Hansson som tar till orda i ett avståndstagande från att det finns möjlighet att skaffa sig fördelar i den bedömning som juryn för White Guide gör.

" Det finns ingen möjlighet att köpa kategori, poäng eller omnämnande i White Guide. Vi är extremt ledsna att restauranger har fått det intrycket av en säljare på det externa säljbolag, Wines & Tables AB, som säljer marknadsförings­ paket för White Guide, framhåller Peter Hansson i ett pressmeddelande.

Och förklarar vidare att säljbolaget inte har insyn av Wines & Tables i hur White Guide Academy recenserar, bedömer och poängsätter restauranger och det är mycket olyckligt och allvarligt att restauranger fått det intrycket, vilket naturligtvis strider mot White Guides principer.

Vidare meddelas att säljaren i fråga har blivit uppsagd från sitt externa uppdrag för White Guide.



Håll dig uppdaterad med Fast Food Magazine
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Äggröra hos Preem

Snart påbörjas Trocadero-flytten

I maj förra året stod det klart att Spendrups tar över all tillverkning av den klassiska läskedrycken Trocadero. Nu är det snart dags för en av licenstillverkarna att trappa ner – och ersätta produktionen.

Linnea & Basilika öppnar nytt

De tävlar i Årets bagare

Karma till Storbritannien

Woki in - Satori ut

Efter första etableringen i Göteborg öppnar asiatiska restaurangkonceptet i Malmö i sommar.

Nyhetsbrev

Provsmakning inför Food Tech

Sotad ålmal, odlad i Surte, serverades när Food Tech bjöd på en provsmakning inför eventet i mars. Fokus är hur teknik och innovationer ska kunna bidra till framtidens hållbara mat.

Arkiv

Juicekedja till Linden

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Flygplatsfika hos Arket

Mat viktig del i omdaning av NK

Varuhuset i Stockholm bygger om och ut och lägger också fokus på mat och det dukade bordet.

Fler bagare behövs

Brämhults bantar förpackning

Bowls i Umeå

Tidigare Arla-bageri köps upp igen

Max fortsätter satsa i Norge

Max Burgers har öppnat på Stavanger flygplats. 40 till 50 restauranger ska öppna i Norge inom tio år.

Semmelkriget vill inte ta slut

Har du koll på alla olika varianter inför fettisdagen?

Årets köpmän korade

De plockade hem priser vid Reitan Conveniences årliga riksmöte.

Duni köper förpackningsbolag

Ikea-köttbullarna får ny kompis: Tysk växtlasagne

Möbeljätten fortsätter satsningen på hållbar mat och lanserar en lasagne där proteinet kommer från havre och gula ärter.

Han blir vd för Ingelsta Kalkon

De fick Gulddrakar

Ett kafé, tre restauranger och en bar i Stockholm kammade hem Dagens Nyheters Gulddrakar på måndagskvällen. Därtill delades postumt pris ut till Magdalena Ribbing.Två framtidslöften i restaurangbranschen prisades också under kvällen.

Rejäl ökning för kaféer

Restaurangbranschen avslutade året starkt med försäljningsuppgångar inom fler delbranscher, enligt Restaurangindex.

Premiär för Eataly

Gateau till Finland

Rätt musik ökar försäljningen

Food for Progress rekryterar från Krav

Tid för te

Chokladkafé satsar på franchise

Snart dags för Fast Food Awards

Paulig investerar i kaffe-startup

Kafékedja till Sydostasien

E-handel för B2B halkar efter

Sockrets hälsoeffekter ska utredas

Här är årets ”udda” semlor

Sänd till en kollega

0.187