Restauranger växande kanal och viktigt skyltfönster

| Av Lisbeth Rauden | Tipsa redaktionen

Nu satsat Kiviks musteri på krog och kaféer. Restaurangbranschen är en relativt ny kanal för dryckesproducenten. - Här får vi en helt annan möjlighet till att visa våra produkter, berätta vår historia och bygga vårt varumärke som man inte bearbetat på det här sättet tidigare, men som kommer att vara väldigt viktig för företaget framöver, äger Carl Levinsson, ansvarig produktchef på Kiviks Musteri.

Med en helt ny premiumserie med äppelmuster och lemonader på småflaskor gör Kiviks Musteri gör en satsning på caféer, restauranger och barer.

- Tiden är helt rätt. Inte bara för våra produkter – utan också för oss som företag. Konsumenterna blir mer och mer medvetna och letar efter produkter som inte bara smakar gott utan som också är äkta, ärliga och hållbara. Och trenden att satsa på hållbart och ekologiskt på svenska caféer och restauranger fortsätter. Där kommer vi in helt naturligt med våra produkter, med vårt hantverksarv samt våra traditioner och våra grundvärderingar, säger Carl Levinsson, ansvarig produktchef på Kiviks Musteri.

Restaurangbranschen är en relativt ny kanal för Kiviks Musteri, som man inte bearbetat på det här sättet tidigare, men som kommer att vara väldigt viktig för företaget framöver. Dels är det en av de starkast växande kanalerna, med en tillväxt på drygt 7 % under 2016. Dels är den ett viktigt skyltfönster.

- Här får vi en helt annan möjlighet till att visa våra produkter, berätta vår historia och bygga vårt varumärke. Det blir också ett första smakprov på vår nya förpackningsdesign och varumärkesstrategi, som vi arbetat med under snart ett års tid, avslutar Carl Levinsson


Håll dig uppdaterad med Fast Food Magazine
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Burgerkedjan börjar med biokol

Coca-Cola sätter spelare på burken

Starbucks blir råare

Malmöbaserade företaget Get Raw inleder samarbete.

Program GastroNord 24-27 april 2018

Starbucks stänger ner och undervisar

Nyhetsbrev

Nedräkning inför Pizza-SM

Arkiv

Butik och restaurang till Kiruna

Sänkt moms gav inte billigare restaurangnota

Fler än fyrtio nya caféer

Maten blir allt grönare

De svenska hushållen blir allt grönare. Dock bara på vardagar, till helgen vill vi fortfarande äta kött.

De öppnar Sveriges längsta salladsbar

De blev årets Convenience-butik

Härnösandsbutik känd för sina semlor vann pris.

Ta en taco när du landar

Juicekedja till Bromma

De har fått nog av duvorna

Cafékedja i konkurs

Skånska franchisekedjan är satt i konkurs på egen begäran efter att rekonstruktionen misslyckats.

Foodtruck à la Pontus

Cava, burgare och tapas - Här öppnar fyra nya restauranger

Burgerkedjan vill ta över Norden

Ännu en utmanare på nätmatscenen

Urban Deli stannar på marken

Slutar med flygtransporterad frukt och grönt.

Fyra rätter på fyra minuter på Centralstationen

Snabb avsmakningsmeny i specialbyggd restaurangvagn.

Napolitansk pizza till Piteå

Efter 45 år – nu lämnar den klassiska korvkiosken Malmö

Beijing8 blir två

Kyparen avskedades – var för ”fransk”

Nu öppnar Jureskogs

Här är de nominerade i Pizza-SM

De öppnar i nytt i Uppsala

McDonalds inför bordsservering

Tre ska bli sju -Taku Taku expanderar

Öl från stammen

VM-korv med namn

Ny grön våg på Max

Sushi Yama öppnar nytt i Norrköping

Sänd till en kollega

0.112