Restauranger växande kanal och viktigt skyltfönster

| Av Lisbeth Rauden | Tipsa redaktionen

Nu satsat Kiviks musteri på krog och kaféer. Restaurangbranschen är en relativt ny kanal för dryckesproducenten. - Här får vi en helt annan möjlighet till att visa våra produkter, berätta vår historia och bygga vårt varumärke som man inte bearbetat på det här sättet tidigare, men som kommer att vara väldigt viktig för företaget framöver, äger Carl Levinsson, ansvarig produktchef på Kiviks Musteri.

Med en helt ny premiumserie med äppelmuster och lemonader på småflaskor gör Kiviks Musteri gör en satsning på caféer, restauranger och barer.

- Tiden är helt rätt. Inte bara för våra produkter – utan också för oss som företag. Konsumenterna blir mer och mer medvetna och letar efter produkter som inte bara smakar gott utan som också är äkta, ärliga och hållbara. Och trenden att satsa på hållbart och ekologiskt på svenska caféer och restauranger fortsätter. Där kommer vi in helt naturligt med våra produkter, med vårt hantverksarv samt våra traditioner och våra grundvärderingar, säger Carl Levinsson, ansvarig produktchef på Kiviks Musteri.

Restaurangbranschen är en relativt ny kanal för Kiviks Musteri, som man inte bearbetat på det här sättet tidigare, men som kommer att vara väldigt viktig för företaget framöver. Dels är det en av de starkast växande kanalerna, med en tillväxt på drygt 7 % under 2016. Dels är den ett viktigt skyltfönster.

- Här får vi en helt annan möjlighet till att visa våra produkter, berätta vår historia och bygga vårt varumärke. Det blir också ett första smakprov på vår nya förpackningsdesign och varumärkesstrategi, som vi arbetat med under snart ett års tid, avslutar Carl Levinsson


Håll dig uppdaterad med Fast Food Magazine
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Onlinepizza kör godis åt Hemmakväll

Löfbergs nyöppnar

Quorns passning till KFC i kycklingkris

Boulebar med ny delägare

Investeringsbolag går in som ny delägare Pied Tanca Group.

KFC har stora kycklingproblem i Storbritannien

Fler än 500 av 900 Kentucky fried chicken-restauranger i landet har tillfälligt stängt på grund av leveransproblem.

Äggröra hos Preem

Nyhetsbrev

Snart påbörjas Trocadero-flytten

I maj förra året stod det klart att Spendrups tar över all tillverkning av den klassiska läskedrycken Trocadero. Nu är det snart dags för en av licenstillverkarna att trappa ner – och ersätta produktionen.

Arkiv

Linnea & Basilika öppnar nytt

De tävlar i Årets bagare

Karma till Storbritannien

Woki in - Satori ut

Efter första etableringen i Göteborg öppnar asiatiska restaurangkonceptet i Malmö i sommar.

Provsmakning inför Food Tech

Sotad ålmal, odlad i Surte, serverades när Food Tech bjöd på en provsmakning inför eventet i mars. Fokus är hur teknik och innovationer ska kunna bidra till framtidens hållbara mat.

Juicekedja till Linden

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Flygplatsfika hos Arket

Mat viktig del i omdaning av NK

Varuhuset i Stockholm bygger om och ut och lägger också fokus på mat och det dukade bordet.

Fler bagare behövs

Brämhults bantar förpackning

Bowls i Umeå

Tidigare Arla-bageri köps upp igen

Max fortsätter satsa i Norge

Max Burgers har öppnat på Stavanger flygplats. 40 till 50 restauranger ska öppna i Norge inom tio år.

Semmelkriget vill inte ta slut

Har du koll på alla olika varianter inför fettisdagen?

Årets köpmän korade

De plockade hem priser vid Reitan Conveniences årliga riksmöte.

Duni köper förpackningsbolag

Han blir vd för Ingelsta Kalkon

Premiär för Eataly

Gateau till Finland

Rätt musik ökar försäljningen

Food for Progress rekryterar från Krav

Tid för te

Chokladkafé satsar på franchise

Snart dags för Fast Food Awards

Paulig investerar i kaffe-startup

Kafékedja till Sydostasien

E-handel för B2B halkar efter

Sänd till en kollega

0.602