23948sdkhjf

Restauranger växande kanal och viktigt skyltfönster

| Av Lisbeth Rauden | Tipsa redaktionen

Nu satsat Kiviks musteri på krog och kaféer. Restaurangbranschen är en relativt ny kanal för dryckesproducenten. - Här får vi en helt annan möjlighet till att visa våra produkter, berätta vår historia och bygga vårt varumärke som man inte bearbetat på det här sättet tidigare, men som kommer att vara väldigt viktig för företaget framöver, äger Carl Levinsson, ansvarig produktchef på Kiviks Musteri.

Med en helt ny premiumserie med äppelmuster och lemonader på småflaskor gör Kiviks Musteri gör en satsning på caféer, restauranger och barer.

- Tiden är helt rätt. Inte bara för våra produkter – utan också för oss som företag. Konsumenterna blir mer och mer medvetna och letar efter produkter som inte bara smakar gott utan som också är äkta, ärliga och hållbara. Och trenden att satsa på hållbart och ekologiskt på svenska caféer och restauranger fortsätter. Där kommer vi in helt naturligt med våra produkter, med vårt hantverksarv samt våra traditioner och våra grundvärderingar, säger Carl Levinsson, ansvarig produktchef på Kiviks Musteri.

Restaurangbranschen är en relativt ny kanal för Kiviks Musteri, som man inte bearbetat på det här sättet tidigare, men som kommer att vara väldigt viktig för företaget framöver. Dels är det en av de starkast växande kanalerna, med en tillväxt på drygt 7 % under 2016. Dels är den ett viktigt skyltfönster.

- Här får vi en helt annan möjlighet till att visa våra produkter, berätta vår historia och bygga vårt varumärke. Det blir också ett första smakprov på vår nya förpackningsdesign och varumärkesstrategi, som vi arbetat med under snart ett års tid, avslutar Carl Levinsson
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De skapar app för matbedömning

Stockholmsbutikens lilla storsatsning

Petite Sabis ska locka med färdigmat och servering i köpcentret.

Dags för tionde Krogveckan

Couet och Thureson satsar på mat med bröd

Dos Gringos ut och Manufacture in när matscenen i Ringens köpcentrum förnyas.

Värsta yrkesgruppen att servera

De är bäst på att rädda mat

Nyhetsbrev

Sverige världens fjärde mest veganvänliga land

Arkiv

Sveriges första rödbetskokeri

Sydgrönts vd om den nya produktionen i Findus gamla lokaler i Bjuv.

Restaurangleverantör slutar med tobak

Sologäster välkomnas till Oaxen

Skånska matprofiler prisade

Restaurang Vollmers utsedd till Årets skånska krog för andra året i rad.

Sveriges första kattcafé

Kvalitetsfisk växer med förvärv nummer tre

Svensk Nobelhyllning i Bocuse d'Or

Sebastian Gibrand: Jag har inför VM förberett mitt livs måltid.

Dahlgren och Naess öppnar hotellbistro

Parisisk atmosfär när stjärnduon står för maten på nytt boutiquehotell.

Systembolaget varnar vinleverantör

Burger King planerar kraftig expansion

Restauranger och storkök börjar med returlådor

Så ska Martin & Servera bli mer hållbart

Projekt gör matsvinn lönsamt för restauranger

Vinnova har beviljat medel för att lösa transport- och logistikfrågorna.

”Lång lista på spännande innovationer”

Erik Wallin på foodtech-bolaget Gastrofy rapporterar i en gästkrönika från CES i Las Vegas.

Guldregn över de svenska lagen

Kocklandslaget och ytterligare två lag kommer hem med seger i Culinary World Cup.

Stark jobbprognos

Upp 12 procent för hotell- och restaurangbranschen.

Pontus Frithiof rivstartar året i hälsans tecken

Pontus in the air ska bli Arlandas bästa arbetsplats med hjälp av hälsoprofil och inspiratör.

Svampgruvan i Kiruna stängs

Ny vd på Circle K

Bagerierna sanerar surdegsbröd

Styckmästarn med ny vd

Tillbaka till Nordic Choice Hotels

Burgerkedja med ny marknadschef

Klassiskt bakverk tas ur sortimenten

Köttfest på Stockholmsrestaurang

Picadeli växer på kontinenten

Ska expandera i södra Sverige

Utvecklar barkoncept

Dole säljer i Sverige och Finland

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.101