23948sdkhjf

Max miljökampanjar

Hamburgerkedjan uppmanar fler i branschen att arbeta för att minska klimatavtrycket och sätter nya mål för klimatsmarta måltider.

Hamburgerkedjan uppmanar snabbmatsbranschen att agera mer klimatsmart i en ny kampanj och sätter samtidigt nya egna mål kring klimatsmarta måltider; att varannan såld måltid 2022 ska innehålla annat än rött kött.
– På mindre än 18 månader har vi tredubblat försäljningen av måltider som inte är rött kött. Gästernas mottagande av gröna burgare har slagit alla våra förväntningar varför vi också har reviderat målet för 2022, säger Kaj Török, kedjans informations- och hållbarhetschef.

Under parollen, och sajten, Rethink Burgers finns, förutom en uppmaning till branschen, även hamburgerkedjans hållbarhetsarbete beskrivet och visar bland annat att antalet gröna måltider på menyn femdubblades i fjol.

Kedjan har 121 restauranger, varav 111 i Sverige och Max Hamburgerrestauranger AB omsatte 2,8 miljarder kronor under 2016 varav 2,6 miljarder kronor i Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094