23948sdkhjf

Härmapor belönas

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Coca-Cola visar upp världens första dialektstyrda dryckesautomat, Dialekt-o-maten, för allmänheten.

Genom att härma en fras på en av de utvalda dialekterna har konsumenterna chans att få en Coca-Cola, direkt från Dialekto-maten.

Bland de utvalda dialekterna finns städer och orter över hela Sverige representerade, från Abisko till Ystad, vars namn också finns tryckta på flaskorna .

 Om du kan säga ”Jag glömde mobilen i bilen” på klockren Vadstena-öskötska eller ”Åh, sikket grannt väder” på Ystads-skånska, har du en chans att få en Coca-Cola från Dialekt-omaten.

– För oss är Dialekt-o-maten ett sätt att engagera svenskarna i vår sommarkampanj där vi med glimten i ögat vill få svenskarna att få upp ögonen för olika semesterpärlor inom landets gränser och inte bara till de klassiska semesterorterna utomlands. Att vi dessutom gör det med Dialekt-o-maten, som är helt unik i sitt slag, hoppas vi kunna underhålla våra konsumenter samtidigt som de får njuta av en iskall Coca-Cola, säger Olivia Enquist, marknadschef på Coca-Cola i Sverige i ett pressmeddelande.

För att använda Dialekt-o-maten väljer kunden en dialekt att härma och lyssna in den fras som spelas upp.

Sedan pratar kunden in samma fras, så likt originalfrasen som möjligt för chansen att få en 50 cl Coca-Cola.

Dialekt-o-maten finns tillgänglig mellan den 6-7 juli i The Pavilion på Birger Jarlsgatan 21 i Stockholm.



Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Matleveranstjänst till Göteborg

De deltar i Nordic Organic Food Fair-mässan

De visar upp trender inom ekologisk mat på Malmömässan.

Han öppnar i Teatern

Matscen får tillskott av mer veganskt.

Ölbrist i klimatförändringarnas spår

Förutom brist på den populära rusdrycken väntas även priserna stiga.

Svenskarna äter mer parmesan än någonsin

Da Matteo med orangeri

Nyhetsbrev

Norsk läsk byter namn efter påtryckningar

Arkiv

Rosen blir Quan

Dansk startup ska utmana restaurangerna

Bagerikedja mer innehållstransparenta

Sibylla där två vägar möts

Ny franchisetagare räknar med att 20 000 fordon varav mycket ren yrkestrafik ska borga för gott gästunderlag.

Kock i matkassesamarbete

Livsmedelsverket stoppar försäljning av 52 ton nuggets

Frantzén öppnar i Astoria

Öppnar brasseri i tidigare biograf på Nybrogatan i Stockholm.

Årets konditor mest nöjd med desserten

Nääs Fabrikers konditor Disa Molin gick segrande ur striden.

Vann med havsabborre

Tog hem europeisk tävling för kockar inom mötesindustrin, Copper Skillet.

Bro Burger öppnar nytt

Två gånger gästspel

Renässans för kålroten

Här växer Max - öppnar fjärde restaurangen i Örebro

Burgerkedja på offensiven

De kan vinna Utstickarpriset 2018

Urban Deli snor ny vd från Ica

Axfoods-bolaget Urban Deli rekryterar Icas affärsområdeschef för färskvaror. ”Tar med mig mycket kunskap.”

Explosionen: Öppnar 104 butiker

Sju till nio butiker i veckan öppnas när kedjan nu sätter igång en enorm butiksexpansion för att konkurrera med restauranger och dagligvaruhandel. ”De har nog inte insett hur farliga vi blir”.

Sju miljoner bullar under en dag

Årets Fjällkock korad

Framtidslöfte - bästa commis utsedd

De vann för hållbarhetsarbete

Han är ny vd för Södra Teatern

Långa köer kostar 16,4 miljarder

Så ska Max minska klimatutsläppen

Växtbaserat på gourmetnivå

Oumph till Pizza Hut

Färdiglagat à la Operakällaren

Årets Arbetsplats – fyra finalistfilmer

Inbromsad tillväxt i restaurangnäringen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.156