23948sdkhjf

Nytt hotellvarumärke i Skandinavien

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I höst lanseras de första hotellen med Best Westerns nya varumärke Sure Hotel i Skandinavien.

I slutet av förra året lanserade hotellkedjan Best Western ett nytt varumärke i familjen, Sure Hotel. Initialt gällde satsningen i USA men i slutet av oktober lanseras de första Sure Hotel-hotellen i Skandinavien, när Hotel Esplanade i Stockholm, Frimurarehotellet i Kalmar, Tylebäck Hotell & Konferens i Halmstad, Hotell Roslagen i Norrtälje, Motell Lagan i Ljungby, Hotel Statt i Hässleholm, Hotell Hovs Hallar på Bjärehalvön och Hotel Savoy i Karlstad ansluter sig till varumärket.

Målet är att ha ett 50-tal hotell under Sure-skylt på den Skandinaviska marknden inom en snar framtid.

– Vår ambition är att fortsätta utveckla Best Western med hotell av hög kvalitet på strategiskt viktiga destinationer. Sure Hotel öppnar upp för fler hotell i mellanklass-segmentet och ger oss möjlighet att växa med det som är Best Westerns signum – personliga och privatägda hotell som erbjuder något mer än den standardiserade hotellupplevelsen, säger Johan Kukacka, vd för Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien i en kommentar.

Sure Hotel distribueras på hotellkedjans plattformar och ska ingå i kedjans lojalitetsprogram Best Western Rewards.



Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Sibylla där två vägar möts

20 000 fordon varav mycket ren yrkestrafik ska borga för gott gästunderlag för ny restaurang.

Kock i matkassesamarbete

Livsmedelsverket stoppar försäljning av 52 ton nuggets

Frantzén öppnar i Astoria

Öppnar brasseri i tidigare biograf på Nybrogatan i Stockholm.

Årets konditor är från Göteborg

Desserten ”Slänggungan” imponerade särskilt på juryn.

Vann med havsabborre

Tog hem europeisk tävling för kockar inom mötesindustrin, Copper Skillet.

Nyhetsbrev

Bro Burger öppnar nytt

Arkiv

Två gånger gästspel

Renässans för kålroten

Här växer Max - öppnar fjärde restaurangen i Örebro

Burgerkedja på offensiven

De kan vinna Utstickarpriset 2018

Urban Deli snor ny vd från Ica

Axfoods-bolaget Urban Deli rekryterar Icas affärsområdeschef för färskvaror. ”Tar med mig mycket kunskap.”

Explosionen: Öppnar 104 butiker

Sju till nio butiker i veckan öppnas när kedjan nu sätter igång en enorm butiksexpansion för att konkurrera med restauranger och dagligvaruhandel. ”De har nog inte insett hur farliga vi blir”.

Nu stundar premiär för Restaurang Nationalmuseum

Krögaren och kocken Fredrik Eriksson i startgroparna för att öppna nya restaurangen som blir hans tredje i Stockholm.

Gör upp om godaste och mest innovativa smörgåsen

De får uppdrag av Jordbruksverket att öka eko-kunskapen i offentlig sektor

"Det är fantastiskt roligt"

Löfbergs startar kaffeuppropet "Drick upp"

Bolaget vill minska svenskarnas kaffeslöseri.

Storslam för Sverige i Gröt-VM

Plockade hem två förstaplaceringar.

Matsalsnestor firar jämnt

En legend inom svenskt restaurangliv, Uno Hedman, fyller 90 år i dag den 5 oktober.

Snart dags för Restauranggalan

Nedräkningen har börjat och om knappt två veckor vet vi vilka 17 som tar hem vinsten i årets upplaga av Restauranggalan. Här är finalisterna.

Sju miljoner bullar under en dag

Fem kvinnor i konditorfinal

Smakteam ska hjälpa Gibrand nå pallplats

Årets Fjällkock korad

Framtidslöfte - bästa commis utsedd

De vann för hållbarhetsarbete

Han är ny vd för Södra Teatern

Långa köer kostar 16,4 miljarder

Så ska Max minska klimatutsläppen

Växtbaserat på gourmetnivå

Oumph till Pizza Hut

Färdiglagat à la Operakällaren

Årets Arbetsplats – fyra finalistfilmer

Inbromsad tillväxt i restaurangnäringen

Från Copenhagen Plaza till The Lodge

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.149