Onlinepizza satsar brett

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Matutkörningsföretaget lanserar ny varumärkesplattform och har en ny marknadschef.

Matutkörningsföretaget känner konkurrensen och lanserar ny plattform för att möta den.

Onlinepizza presenterar ny uppdaterad varumärkesplattform i ett led att bredda tjänsten för att nå fler kunder. Företaget har med över 1400 anslutna restauranger i Sverige och vill nu växa i antalet restauranger samt att öka antalet ordrar från kunderna.

Trots att företaget tillhandahåller en bred meny, 87 procent beställer annat en pizza, så distribuerade företaget över 3 miljoner pizzor i hela Sverige i fjol. Den nya plattformen har ett nytt grafiskt uttryck och ett annat tilltal och därtill är loggan ny. Därtill har tillägget .se tagit bort.

Nyligen tillträdde Philip Eide som ny marknadschef på Onlinepizza.

– Både vi och vår marknad går in i en ny fas och vi vill rusta för framtiden med en ny varumärkesplattform där vi pratar med en ännu mer bredare målgrupp än idag. Vi har gått från att köra hem pizza till studenter till att bli en självklar del i familjers vardag, vilket nu återspeglas i vår nya profil, säger Philip Eide i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Fast Food Magazine
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Veganska produktionen samlas i Eslöv

Atria med ny vd

Han kliver på som vd för Atrias svenska verksamhet och har rekryterats från de egna leden.

Maten är vinnare i citykärnan

Stadskärnorna förändras inte så mycket - men det gör innehållet.

Livsmedelsföretagen brister i plastkunskap

Kafékedja till Baronen

Repövning på hamburgerkedja

Nyhetsbrev

Prego med sushi

Arkiv

Norsk pizza till Söder

Polarbröd skickar brödet på tåget

OK satsar på ”Den vilda kocken”

OK Västerbotten plockar in ett lokalproducerat koncept från ”Den vilda kocken” till flera av sina stationer i länet.

Träningshajpen skapar nya mellanmål

Kedjorna vill se lagstiftning om energidryck

Kiosk med nytt namn

Webhallen får kafébesök

Ny vd för McDonald´s Norden

Han är ny vd för restaurangkedjan i Norden. Därtill har restaurangkoncernen en ny finanschef.

Rasta förvärvar Gastropub

Menigo tar in ny affärsområdesdirektör

Restaurangkedjor till Söder

De öppnar i nya Söder, tidigare Söderpunkten, i Helsingborg.

Pinchos vd en vinnare

Risifrutti drar ned på sockret

Stationspris till Rondellen

Malmökafé prisat

För kunden i farten

Mindre mjölsäckar - bättre arbetsmiljö

Arbetsförhållande för anställda inom bagerier och konditorier ska underlättas med nya lättare mjölsäckar. Säckarnas vikt är lägre än branschstandard.

Medelhavshetta lyfter Coca-Cola

Max kan vinna åtråvärt hederspris

Premiär för Coops saluhall – på nätet

Fazer förvärvar Froosh

Pinchos-grundare i entreprenörstävling

Johan & Nyström till Göteborg

Med Oumph hos Whole foods

Två nya medlemmar i Kött- och charkföretagen

Bensinstationskedja med ny vd

Chefsduo lämnar McDonald´s

Högt förtroende för livsmedelsindustrin

Juicekoncept till Femman

Sänd till en kollega

0.143