23948sdkhjf

Onlinepizza satsar brett

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Matutkörningsföretaget lanserar ny varumärkesplattform och har en ny marknadschef.

Matutkörningsföretaget känner konkurrensen och lanserar ny plattform för att möta den.

Onlinepizza presenterar ny uppdaterad varumärkesplattform i ett led att bredda tjänsten för att nå fler kunder. Företaget har med över 1400 anslutna restauranger i Sverige och vill nu växa i antalet restauranger samt att öka antalet ordrar från kunderna.

Trots att företaget tillhandahåller en bred meny, 87 procent beställer annat en pizza, så distribuerade företaget över 3 miljoner pizzor i hela Sverige i fjol. Den nya plattformen har ett nytt grafiskt uttryck och ett annat tilltal och därtill är loggan ny. Därtill har tillägget .se tagit bort.

Nyligen tillträdde Philip Eide som ny marknadschef på Onlinepizza.

– Både vi och vår marknad går in i en ny fas och vi vill rusta för framtiden med en ny varumärkesplattform där vi pratar med en ännu mer bredare målgrupp än idag. Vi har gått från att köra hem pizza till studenter till att bli en självklar del i familjers vardag, vilket nu återspeglas i vår nya profil, säger Philip Eide i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Prisas ånyo för hållbarhet och envetet fokus på matsvinn

I veckan utsågs han av Vi Konsumenter till Årets Hållbarhetskock.

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Vegetarisk rätt Söderbornas favorit

Prisas för viltmat

Hon vann Mack-SM med klimatsmartare alternativ

Stockholmsbagare bakom Sveriges bästa macka.

Trio till köpcentrum

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut två gånger i veckan (tisdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Så vill Martin & Servera och Kronfågel minska matsvinnet

Ska ta vara på gamla värphöns som slaktas utan att köttet används.

Arkiv

Det här är årets bästa charkuterier

Slowfood på ny nivå

Hantverksbageri till NK Parkaden

En bransch i uppgång

Från Arla till LRF

Mejerijättens kommunikationschef efterträder Linda Segerblom på LRF.

Ny lunchresturang i Solna

De öppnar restaurang Handelshuset

Välmeriterad duo satsar på fransk bistromat och bakverk i Handelshuset i Saltsjöbaden.

Hjälp oss att utveckla RS Restauranger & Storkök

Delta i vår läsarundersökning.

O´Learys vd kliver av

Efter knappt tre år lämnar Christian Bellander vd-posten. Han får nu styrelsepost i företaget.

En lagledares julbordsfavoriter

På RS Restauranger & Storköks Facebooksida tipsar Svenska Kocklandslagets lagledare Fredrik Andersson om fem julbordsmåsten.

15 koncept till Kungälv

Här är kafé- och restaurangkoncepten som tar plats i Kongahälla Food Hall som öppnar i slutet av mars nästa år.

Tjoget i ny skrud

De förfärvar Fru Hellmans Choklad

Onlinepizza i samarbete med Axfood

Axfood Snabbgross erbjuder e-handel och upphämtning i butik till Onlinepizzas 1 500 matställen.

Kvalitetsfisk köper Danmarks största sushileverantör

Urban Deli firar tio år med ny bar

Jobb & Karriär
Han blir ny CFO för Menigo

Ölbrist är inte ett problem – ännu

Mer vegetariskt på tallriken

Här öppnar gastropub

1

Restauranggalan 2018
Luzette bjuder på årets kroginteriör

Till bords!

Kockduo till Frippes

Dumplingkedja öppnar fjärde restaurangen i år

Svenskarna äter mer parmesan än någonsin

Da Matteo med orangeri

Norsk läsk byter namn efter påtryckningar

Rosen blir Quan

Dansk startup ska utmana restaurangerna

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.179