23948sdkhjf

Onlinepizza satsar brett

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Matutkörningsföretaget lanserar ny varumärkesplattform och har en ny marknadschef.

Matutkörningsföretaget känner konkurrensen och lanserar ny plattform för att möta den.

Onlinepizza presenterar ny uppdaterad varumärkesplattform i ett led att bredda tjänsten för att nå fler kunder. Företaget har med över 1400 anslutna restauranger i Sverige och vill nu växa i antalet restauranger samt att öka antalet ordrar från kunderna.

Trots att företaget tillhandahåller en bred meny, 87 procent beställer annat en pizza, så distribuerade företaget över 3 miljoner pizzor i hela Sverige i fjol. Den nya plattformen har ett nytt grafiskt uttryck och ett annat tilltal och därtill är loggan ny. Därtill har tillägget .se tagit bort.

Nyligen tillträdde Philip Eide som ny marknadschef på Onlinepizza.

– Både vi och vår marknad går in i en ny fas och vi vill rusta för framtiden med en ny varumärkesplattform där vi pratar med en ännu mer bredare målgrupp än idag. Vi har gått från att köra hem pizza till studenter till att bli en självklar del i familjers vardag, vilket nu återspeglas i vår nya profil, säger Philip Eide i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Beyond Meat värderas till över en miljard

Jinx utökar – öppnar restaurang

Bastard Burgers växer i Stockholmsområdet

Ytterligare två etableringar klara för den snabbväxande kedjan.

Ung Sigtunakock bäst i världen

Niclas Jansson segrade i Copper Skillet-finalen i Toronto.

Världsrekord i whiskyprovning

Guinness World Records har godkänt rekordet.

Slutet för Götgatsbackens äldsta krog

Nyhetsbrev

Från lagerlokal till hotell med takbar

Blique by Nobis öppnar den 26 april.

Arkiv

Restaurang Tak – nu även Krav-märkt

Calle P-gänget bakom ny bar

Menigo köper ut Arla – ensam ägare av Restaurangakademien

Årets kock får nya ägare

Spendrups och Arla tar över från Restaurangakademien.

Kafferabatt minskar engångsmuggar

Falafel basen i stjärnkockarnas nya snabbmatskoncept

Täby Deli invigs den 11 april – Fafelle öppnar i slutet av maj.

Fotografiskas eget öl bryggs på överblivet bröd

Hipster-Söder får egen Max-burgare

Tre specialprodukter på Max nya flaggskeppsrestaurang vid Medborgarplatsen.

Efter köttkrig – restauranggrossist i konkurs

Egen vinautomat på hotellrummet

Gateau poppar upp hos H&M i påsk

Ny inköpsansvarig på Urban Deli

Stjärnkock vill öka kunskapen om självmord

Anton Bjuhrs mamma tog sitt liv – nu blir han ambassadör för Suicide Zero.

Grands nya bakficka hedrar legendarisk krögare

Vegomässan ställs in

EU kan förbjuda "vegoburgare" – vill undvika förväxling

Äntligen invigningsdatum för Max flaggskepp vid Medborgarplatsen

Firar med att introducera en ny Medis-burgare.

Burger King lanserar ”blödande” veganburgare

Här öppnar Taco Bar restaurang nr 45

Veganskt intresserar på nätet

Espresso House tar in ärtdryck

Potatisdrycksföretag tar in 11 miljoner

Hon är Stadshuskällarens nya konditor

Ungas matval styrs av värderingar

Finalisterna i sommelier-VM klara

Här ska Martin & Servera bygga nytt lager

Familjer testar middagar åt Urban Deli

Fredrik Lindfors vidare i Sommelier-VM

Italiensk mat – mest poppis i hela världen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.093