23948sdkhjf

Onlinepizza satsar brett

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Matutkörningsföretaget lanserar ny varumärkesplattform och har en ny marknadschef.

Matutkörningsföretaget känner konkurrensen och lanserar ny plattform för att möta den.

Onlinepizza presenterar ny uppdaterad varumärkesplattform i ett led att bredda tjänsten för att nå fler kunder. Företaget har med över 1400 anslutna restauranger i Sverige och vill nu växa i antalet restauranger samt att öka antalet ordrar från kunderna.

Trots att företaget tillhandahåller en bred meny, 87 procent beställer annat en pizza, så distribuerade företaget över 3 miljoner pizzor i hela Sverige i fjol. Den nya plattformen har ett nytt grafiskt uttryck och ett annat tilltal och därtill är loggan ny. Därtill har tillägget .se tagit bort.

Nyligen tillträdde Philip Eide som ny marknadschef på Onlinepizza.

– Både vi och vår marknad går in i en ny fas och vi vill rusta för framtiden med en ny varumärkesplattform där vi pratar med en ännu mer bredare målgrupp än idag. Vi har gått från att köra hem pizza till studenter till att bli en självklar del i familjers vardag, vilket nu återspeglas i vår nya profil, säger Philip Eide i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Sverige världens fjärde mest veganvänliga land

Sveriges första rödbetskokeri

Sydgrönts vd om den nya produktionen i Findus gamla lokaler i Bjuv.

Restaurangleverantör slutar med tobak

Sologäster välkomnas till Oaxen

Skånska matprofiler prisade

Restaurang Vollmers utsedd till Årets skånska krog för andra året i rad.

Sveriges första kattcafé

Nyhetsbrev

Kvalitetsfisk växer med förvärv nummer tre

Arkiv

Svensk Nobelhyllning i Bocuse d'Or

Sebastian Gibrand: Jag har inför VM förberett mitt livs måltid.

Dahlgren och Naess öppnar hotellbistro

Parisisk atmosfär när stjärnduon står för maten på nytt boutiquehotell.

Systembolaget varnar vinleverantör

Burger King planerar kraftig expansion

Restauranger och storkök börjar med returlådor

Så ska Martin & Servera bli mer hållbart

Projekt gör matsvinn lönsamt för restauranger

Vinnova har beviljat medel för att lösa transport- och logistikfrågorna.

”Lång lista på spännande innovationer”

Erik Wallin på foodtech-bolaget Gastrofy rapporterar i en gästkrönika från CES i Las Vegas.

Guldregn över de svenska lagen

Kocklandslaget och ytterligare två lag kommer hem med seger i Culinary World Cup.

Stark jobbprognos

Upp 12 procent för hotell- och restaurangbranschen.

Pontus Frithiof rivstartar året i hälsans tecken

Pontus in the air ska bli Arlandas bästa arbetsplats med hjälp av hälsoprofil och inspiratör.

Stillahavsostron testodlas på västkusten

Svampgruvan i Kiruna stängs

Fandado flyttar till city

Nystart för Stockholmskrogen med meny på esperanto.

Pizza Hut tappar långvarig vd

Cateringföretag vill expandera

Ny grillrestaurang på Avenyn

The Prime Grill del av en förnyelseprocess som pågår i hela området.

Ny vd på Circle K

Bagerierna sanerar surdegsbröd

Styckmästarn med ny vd

Tillbaka till Nordic Choice Hotels

Burgerkedja med ny marknadschef

Klassiskt bakverk tas ur sortimenten

Köttfest på Stockholmsrestaurang

Picadeli växer på kontinenten

Ska expandera i södra Sverige

Utvecklar barkoncept

Dole säljer i Sverige och Finland

Populär chokladmjölk återkallas – flaskan kan gå sönder

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.118