Onlinepizza satsar brett

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Matutkörningsföretaget lanserar ny varumärkesplattform och har en ny marknadschef.

Matutkörningsföretaget känner konkurrensen och lanserar ny plattform för att möta den.

Onlinepizza presenterar ny uppdaterad varumärkesplattform i ett led att bredda tjänsten för att nå fler kunder. Företaget har med över 1400 anslutna restauranger i Sverige och vill nu växa i antalet restauranger samt att öka antalet ordrar från kunderna.

Trots att företaget tillhandahåller en bred meny, 87 procent beställer annat en pizza, så distribuerade företaget över 3 miljoner pizzor i hela Sverige i fjol. Den nya plattformen har ett nytt grafiskt uttryck och ett annat tilltal och därtill är loggan ny. Därtill har tillägget .se tagit bort.

Nyligen tillträdde Philip Eide som ny marknadschef på Onlinepizza.

– Både vi och vår marknad går in i en ny fas och vi vill rusta för framtiden med en ny varumärkesplattform där vi pratar med en ännu mer bredare målgrupp än idag. Vi har gått från att köra hem pizza till studenter till att bli en självklar del i familjers vardag, vilket nu återspeglas i vår nya profil, säger Philip Eide i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Fast Food Magazine
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Nu ska alla caféer bli lättillgängliga

Stor norsk pizzakedja tar in svenskt protein

Medalj till Rasta Groups grundare

På måndagen förärades Rasta Groups grundare näringslivsmedalj av Kungliga Patriotiska Sällskapet.

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Burgerkedjan börjar med biokol

Coca-Cola sätter spelare på burken

Nyhetsbrev

Starbucks blir råare

Malmöbaserade företaget Get Raw inleder samarbete.

Arkiv

Program GastroNord 24-27 april 2018

Starbucks stänger ner och undervisar

Nedräkning inför Pizza-SM

Butik och restaurang till Kiruna

Sänkt moms gav inte billigare restaurangnota

Fler än fyrtio nya caféer

Maten blir allt grönare

De svenska hushållen blir allt grönare. Dock bara på vardagar, till helgen vill vi fortfarande äta kött.

De öppnar Sveriges längsta salladsbar

De blev årets Convenience-butik

Härnösandsbutik känd för sina semlor vann pris.

Ta en taco när du landar

Juicekedja till Bromma

De har fått nog av duvorna

Cafékedja i konkurs

Skånska franchisekedjan är satt i konkurs på egen begäran efter att rekonstruktionen misslyckats.

Foodtruck à la Pontus

Cava, burgare och tapas - Här öppnar fyra nya restauranger

Burgerkedjan vill ta över Norden

Ännu en utmanare på nätmatscenen

Napolitansk pizza till Piteå

Efter 45 år – nu lämnar den klassiska korvkiosken Malmö

Beijing8 blir två

Kyparen avskedades – var för ”fransk”

Nu öppnar Jureskogs

Här är de nominerade i Pizza-SM

De öppnar i nytt i Uppsala

McDonalds inför bordsservering

Tre ska bli sju -Taku Taku expanderar

Öl från stammen

VM-korv med namn

Ny grön våg på Max

Sänd till en kollega

0.116