Högt förtroende för livsmedelsindustrin

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Nio av tio har stort förtroende för den svenska industrin.

Enligt en undersökning utförd av Demoskop, på uppdrag av Livsmedelsföretagen, har 87 procent av svenskarna stort förtroende för Sveriges livsmedelsindustri, vilket är den högsta siffran sedan mätningarna började 2013.

När mätningarna började låg förtroendet på 63 procent och sedan förra mätningen i oktober förra året har förtroendet ökat med 2 procent.

– Det är mycket glädjande att se att den positiva trenden håller i sig och att svenskarna i väldigt stor utsträckning, och med all rätt, känner att de kan lita på svenska matföretag, säger Anders Canemyr, tf vd på Livsmedelsföretagen i ett pressmeddelande.

Undersökningen visar också att de svenska konsumenterna i stor utsträckning anser att produkter från svenska livsmedelsproducenter håller hög kvalitet, 84 procent närmare bestämt vilket också är en ökning från 2013 då siffran låg på 62 procent.



Håll dig uppdaterad med Fast Food Magazine
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Nu ska alla caféer bli lättillgängliga

Stor norsk pizzakedja tar in svenskt protein

Medalj till Rasta Groups grundare

På måndagen förärades Rasta Groups grundare näringslivsmedalj av Kungliga Patriotiska Sällskapet.

Läskförsäljningen sjönk som en sten

Burgerkedjan börjar med biokol

Coca-Cola sätter spelare på burken

Nyhetsbrev

Starbucks blir råare

Malmöbaserade företaget Get Raw inleder samarbete.

Arkiv

Program GastroNord 24-27 april 2018

Starbucks stänger ner och undervisar

Nedräkning inför Pizza-SM

Butik och restaurang till Kiruna

Sänkt moms gav inte billigare restaurangnota

Fler än fyrtio nya caféer

Maten blir allt grönare

De svenska hushållen blir allt grönare. Dock bara på vardagar, till helgen vill vi fortfarande äta kött.

De öppnar Sveriges längsta salladsbar

De blev årets Convenience-butik

Härnösandsbutik känd för sina semlor vann pris.

Ta en taco när du landar

Juicekedja till Bromma

De har fått nog av duvorna

Cafékedja i konkurs

Skånska franchisekedjan är satt i konkurs på egen begäran efter att rekonstruktionen misslyckats.

Foodtruck à la Pontus

Cava, burgare och tapas - Här öppnar fyra nya restauranger

Burgerkedjan vill ta över Norden

Ännu en utmanare på nätmatscenen

Napolitansk pizza till Piteå

Efter 45 år – nu lämnar den klassiska korvkiosken Malmö

Beijing8 blir två

Kyparen avskedades – var för ”fransk”

Nu öppnar Jureskogs

Här är de nominerade i Pizza-SM

De öppnar i nytt i Uppsala

McDonalds inför bordsservering

Tre ska bli sju -Taku Taku expanderar

Öl från stammen

VM-korv med namn

Ny grön våg på Max

Sänd till en kollega

0.132