23948sdkhjf

Branschinitiativ för måltid och dryck

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hon vill lyfta dryckesbranschen och sätta måltiden i fokus med nytt branschinitiativ.

The Absolut Company, Spritmuseum och Visit Sweden initierar det branschöverskridande initiativet Tomorrow´s Table. Även om branschen för alkoholhaltiga drycker växer kraftigt i Sverige så vill initiativtagarna sätta fokus på måltiden som helhet.

Måltiden är en helhetsupplevelse, där mat, dryck och miljö samspelar. Därför är det dags att börja prata om Sverige som en måltidsdestination. Visit Sweden har redan startat ett program som bygger på den idén och dryckesbranschens tillväxt kommer spela en viktig roll i att framhäva Sverige som en ledande destination för smakupplevelser, säger Anna Malmhake, vd på The Absolut Company i en kommentar.

Nu välkomnar The Absolut Company, som belyser förutsättningarna, utmaningarna och möjligheterna för svensk måltidsturism, dryckes-, livsmedels- och besöksnäringarna till Spritmuseum 16 november för en seminarie- och inspirationsdag, som anordnas tillsammans med Visit Sweden och Spritmuseum. Spritmuseum firar även 50 år på torsdagen.

Sedan tidigare finns regeringens uppdrag till Visit Sweden att driva program som ska stärka bilden av Sverige som en destination för måltidsupplevelser och ambitionen är att landet ska vara en av de tre främsta måltidsdestinationerna i Europa 2020.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

80 recept och 70 tips i Paul Svenssons Rädda maten-bok

Kritiserar ojämställda kocktävlingar: ”Det går för långsamt”

Kändiskocken i rätten – nekar till att ha tafsat

3 kvinnor och 21 män i Årets kock-kvalet

Snabbmatskedjan först med svenskt Amazon Go-koncept

Trendig salladsbar till Hyllie

Blir fjärde Holy Greens-restaurangen i Malmö.

Nyhetsbrev

Hållbart kafé öppnar på Drottninggatan

Arkiv

Pinchos satsar internationellt – och byter vd

Striden om vegoburgarna intensifieras

Jamie Olivers krogimperium har kollapsat – över 1 000 jobb drabbas

Ny marknadschef för Årets kock

Nu kommer svenskodlad Pak Choi

Frantzén bästa restaurangen i Europa

Sju svenska krogar bland de 200 bästa europeiska restaurangerna på ODA:s lista.

Kopparbergs backar

Massor av sommarjobb i restaurangbranschen

Linnea & Basilika fortsätter växa

Öppnar tredje restaurangen hittills i år – fjärde är på gång.

Han går från Spotify till Gastrofy

Världens dyraste whiskyprovning

Ichiro's Malt Card-serie provas i Göteborg i november.

Mackmyra ökar omsättning – och förlust

De samarbetar för hållbar restaurangdrift

Nu finns Max även i Täby – med restaurang 142

Nu kommer ölglassen

Skaldjursäventyr i Bohuslän

Klassiska Stortorgskällaren gör comeback

Dystert läge för 4 av 10 matfiskar

Ny vd på Pizza Hut

Poké bowl-kedjans åttonde restaurang

B2B nästa för Karma och Martin & Servera

Världens största öltilverkare ansöker om börsnotering

Urban Deli öppnar restaurang på Centralen

Hungrig.se uppköpta av Delivery Hero

Uniqlo i restaurangsamarbete

Kopparbergs i två nya produktkategorier

Poppels söker miljoner i crowdfunding-kampanj

Vill etablera sig som Stockholms färskvarucentrum

Tre nya dryckesproducenter – varje vecka

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.099