23948sdkhjf

Branschinitiativ för måltid och dryck

Hon vill lyfta dryckesbranschen och sätta måltiden i fokus med nytt branschinitiativ.

The Absolut Company, Spritmuseum och Visit Sweden initierar det branschöverskridande initiativet Tomorrow´s Table. Även om branschen för alkoholhaltiga drycker växer kraftigt i Sverige så vill initiativtagarna sätta fokus på måltiden som helhet.

Måltiden är en helhetsupplevelse, där mat, dryck och miljö samspelar. Därför är det dags att börja prata om Sverige som en måltidsdestination. Visit Sweden har redan startat ett program som bygger på den idén och dryckesbranschens tillväxt kommer spela en viktig roll i att framhäva Sverige som en ledande destination för smakupplevelser, säger Anna Malmhake, vd på The Absolut Company i en kommentar.

Nu välkomnar The Absolut Company, som belyser förutsättningarna, utmaningarna och möjligheterna för svensk måltidsturism, dryckes-, livsmedels- och besöksnäringarna till Spritmuseum 16 november för en seminarie- och inspirationsdag, som anordnas tillsammans med Visit Sweden och Spritmuseum. Spritmuseum firar även 50 år på torsdagen.

Sedan tidigare finns regeringens uppdrag till Visit Sweden att driva program som ska stärka bilden av Sverige som en destination för måltidsupplevelser och ambitionen är att landet ska vara en av de tre främsta måltidsdestinationerna i Europa 2020.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125