23948sdkhjf

Repövning på hamburgerkedja

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Uppmärksammad kampanj får förlängning när tidigare anställda gör comeback.

Efter den uppmärksammade kampanjen "Gör Donken" tar McDonald’s nästa steg och genomför repövningar på ett 20-tal av kedjans restauranger runt om i Sverige.

Konceptet bygger på att före detta medarbetare få möjlighet att återuppleva restaurangtiden och delge dagens medarbetare om sin resa och vad de lärde under sin tid på restaurangkedjan.

Sedan McDonald’s öppnade i Sverige 1973 har över 150 000 personer arbetat på kedjan och i en rapport som togs fram under 2017 visade det sig att ett jobb på McDonald’s utvecklar färdigheter såsom ledarskap, självdisciplin och samarbetsförmåga – samma egenskaper som ”lumpen” utvecklar, enligt Försvarsmaktens enkäter. Under hösten och början av 2018 är målsättningen att 100 tidigare anställda återvänder till McDonald’s och gensvaret har enligt kedjan varit stort.

– Ett jobb på McDonald's är för många det första riktiga jobbet man har i livet. Oftast minns man tiden på våra restauranger med värme, mycket tack vare den mångkulturella miljön, gemenskapen och den starka lagandan. Man minns också det tidvis hårda jobbet samt hur man gavs möjlighet att klättra i graderna. Att så många vill komma tillbaka för att återuppleva sin gamla arbetsplats och dela med sig av sina erfarenheter tror jag betyder att vi gjorde en skillnad, där i övergången mellan ungdom och vuxenlivet, säger Susanne Rydjer, Svenska McDonald’s i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Couet och Thureson satsar på mat med bröd

Dos Gringos ut och Manufacture in när matscenen i Ringens köpcentrum förnyas.

Värsta yrkesgruppen att servera

De är bäst på att rädda mat

Sverige världens fjärde mest veganvänliga land

Sveriges första rödbetskokeri

Sydgrönts vd om den nya produktionen i Findus gamla lokaler i Bjuv.

Restaurangleverantör slutar med tobak

Nyhetsbrev

Sologäster välkomnas till Oaxen

Arkiv

Skånska matprofiler prisade

Restaurang Vollmers utsedd till Årets skånska krog för andra året i rad.

Sveriges första kattcafé

Kvalitetsfisk växer med förvärv nummer tre

Svensk Nobelhyllning i Bocuse d'Or

Sebastian Gibrand: Jag har inför VM förberett mitt livs måltid.

Dahlgren och Naess öppnar hotellbistro

Parisisk atmosfär när stjärnduon står för maten på nytt boutiquehotell.

Systembolaget varnar vinleverantör

Burger King planerar kraftig expansion

Restauranger och storkök börjar med returlådor

Så ska Martin & Servera bli mer hållbart

Projekt gör matsvinn lönsamt för restauranger

Vinnova har beviljat medel för att lösa transport- och logistikfrågorna.

”Lång lista på spännande innovationer”

Erik Wallin på foodtech-bolaget Gastrofy rapporterar i en gästkrönika från CES i Las Vegas.

Guldregn över de svenska lagen

Kocklandslaget och ytterligare två lag kommer hem med seger i Culinary World Cup.

Stark jobbprognos

Upp 12 procent för hotell- och restaurangbranschen.

Pontus Frithiof rivstartar året i hälsans tecken

Pontus in the air ska bli Arlandas bästa arbetsplats med hjälp av hälsoprofil och inspiratör.

Stillahavsostron testodlas på västkusten

Svampgruvan i Kiruna stängs

Fandado flyttar till city

Nystart för Stockholmskrogen med meny på esperanto.

Ny vd på Circle K

Bagerierna sanerar surdegsbröd

Styckmästarn med ny vd

Tillbaka till Nordic Choice Hotels

Burgerkedja med ny marknadschef

Klassiskt bakverk tas ur sortimenten

Köttfest på Stockholmsrestaurang

Picadeli växer på kontinenten

Ska expandera i södra Sverige

Utvecklar barkoncept

Dole säljer i Sverige och Finland

Populär chokladmjölk återkallas – flaskan kan gå sönder

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.099