Oumph fick norskt food service-pris

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Stod som vinnare av utmärkelsen årets produkt i kamp med bland annat Santa Maria.

I förra veckan delade kedjan Norgesgruppen tillsammans med grossisten Asko servering ut flera priser i samband med sina årliga kund- och leverantörsdagar. I kategorin årets produkt inom food service tog en svensk produkt hem priset, i form av Food for progress sojaprotein Oumph.

Det innebar att produkten placerade sig i toppen av totalt 55 nominerade produkter, där man vid själva prisutdelningen tog hem förstaplatsen framför närmsta konkurrenterna Slåttos Philly steak samt Santa Marias kryddblandningar utan salt.

Läs också: Stor norsk pizzakedja tar in svenskt protein

Enligt juryns kommentarer uppfyller produkten flera av de uppsatta trendkriterier som man satt upp – bland annat för hållbarhet. Samtidigt pekar man på att den också haft både en jämn och hög tillväxt sedan lanseringen, där man inom sin varukategori tagit en större marknadsandel.

Läs också: Hon ska få fler att upptäcka Oumph

– Även om Oumph har fått ett fantastiskt mottagande i Norge så hade vi inte förväntat oss detta. Vi är otroligt glada och stolta över den här utmärkelsen, säger Carl Montelius, head of customer relations på Food for progress, i ett pressmeddelande.

Utöver priset för årets produkt delades även priser ut för årets leverantör, där bagerileverantören Baxt tog topplaceringen före bland annat Haugengruppen.


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Retrotrend ritar om kartan för ölproducenter

I spåren av den blomstrande ölindustrin har delstaten Oregon introducerat en ny glasflaska som kan omdefiniera hur öl ska drickas i hela USA. Flaskans hemlighet? Den är standardiserad och kan återanvändas.

Onlinepizzas vd kliver av

Jureskog öppnar igen

I oktober öppnar andra restaurangen i det ska som ska bli en snabbmatskedja signerad kocken och krögaren Johan Jureskog.

Han ska lyfta fram estniska smaker

Lagunitas gästar Dogfood

Modemärke startar pop up-nattklubb

Nyhetsbrev

Ny hos Poppels

Arkiv

Växtbaserat på gourmetnivå

Nu nyöppnar Cassi

Oumph till Pizza Hut

Hon vann Lily Bollinger Award

Hanna Eriksson från Köksbaren i Umeå knep vinsten i årets upplaga av sommeliertävlingen.

Uppgifter: Coca-Cola utforskar cannabis-dryck

Färdiglagat à la Operakällaren

Nätverk med hållbara vinnare - här är finalisterna

Hälsingestintan vill ta in mer kapital

Viking Line förlänger med landslaget

Rederiet förlänger samarbetet med Svenska Kocklandslaget och Svenska Juniorlandslaget i ytterligare två år.

De ligger bakom mässa för drycker från Skåne

Lantmännen Cerealia-chef tar över Fairtrade

Cecilia Ceder blir ny vd för Fairtrade Sverige.

Löfbergs nya samarbete del av strategin

Amerikanska Humm Kombucha väljer Löfbergs som säljpartner i Sverige – för rosteriet är det i linje med satsningen på nya affärsområdet Ready to.

Svenska dumplings tar plats i norska butiker

Ett utökat samarbete med Norgesgruppen gör att Beijing 8 får en bredare lansering.

De fick Livsmedelspriset

Årets Arbetsplats – fyra finalistfilmer

Ännu hetare käk längs med vägen

Bensinstationskedjan hottar upp samarbetet med restaurangkonceptet Käk.

Matsvinnsapp i samarbete med stor aktör

Inbromsad tillväxt i restaurangnäringen

Från Copenhagen Plaza till The Lodge

Spendrups sluter upp bakom plaststrategi

Jobb & Karriär
Ny inköpsdirektör på kaffeföretaget

Mikrobryggeri får utökad distribution

Saknad apa dök upp på McDonalds

Svensk ost prisad i Hongkong

Här öppnar Bastard Burgers

Kopparbergs ökar vinsten

Restaurangkedja med tidning

Kafésatsning på gymmet

Scandi Standard investerar i dansk premiumkyckling

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.149