Oumph fick norskt food service-pris

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Stod som vinnare av utmärkelsen årets produkt i kamp med bland annat Santa Maria.

I förra veckan delade kedjan Norgesgruppen tillsammans med grossisten Asko servering ut flera priser i samband med sina årliga kund- och leverantörsdagar. I kategorin årets produkt inom food service tog en svensk produkt hem priset, i form av Food for progress sojaprotein Oumph.

Det innebar att produkten placerade sig i toppen av totalt 55 nominerade produkter, där man vid själva prisutdelningen tog hem förstaplatsen framför närmsta konkurrenterna Slåttos Philly steak samt Santa Marias kryddblandningar utan salt.

Läs också: Veganpizza nästa för Oumph

Enligt juryns kommentarer uppfyller produkten flera av de uppsatta trendkriterier som man satt upp – bland annat för hållbarhet. Samtidigt pekar man på att den också haft både en jämn och hög tillväxt sedan lanseringen, där man inom sin varukategori tagit en större marknadsandel.

Läs också: Food for Progress rekryterar från Krav

– Även om Oumph har fått ett fantastiskt mottagande i Norge så hade vi inte förväntat oss detta. Vi är otroligt glada och stolta över den här utmärkelsen, säger Carl Montelius, head of customer relations på Food for progress, i ett pressmeddelande.

Utöver priset för årets produkt delades även priser ut för årets leverantör, där bagerileverantören Baxt tog topplaceringen före bland annat Haugengruppen.


Håll dig uppdaterad med Fast Food Magazine
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Burgerkedjan börjar med biokol

Coca-Cola sätter spelare på burken

Starbucks blir råare

Malmöbaserade företaget Get Raw inleder samarbete.

Program GastroNord 24-27 april 2018

Starbucks stänger ner och undervisar

Nedräkning inför Pizza-SM

Nyhetsbrev

Butik och restaurang till Kiruna

Arkiv

Sänkt moms gav inte billigare restaurangnota

Fler än fyrtio nya caféer

Maten blir allt grönare

De svenska hushållen blir allt grönare. Dock bara på vardagar, till helgen vill vi fortfarande äta kött.

De öppnar Sveriges längsta salladsbar

De blev årets Convenience-butik

Härnösandsbutik känd för sina semlor vann pris.

Ta en taco när du landar

Juicekedja till Bromma

De har fått nog av duvorna

Cafékedja i konkurs

Skånska franchisekedjan är satt i konkurs på egen begäran efter att rekonstruktionen misslyckats.

Foodtruck à la Pontus

Cava, burgare och tapas - Här öppnar fyra nya restauranger

Burgerkedjan vill ta över Norden

Ännu en utmanare på nätmatscenen

Urban Deli stannar på marken

Slutar med flygtransporterad frukt och grönt.

Fyra rätter på fyra minuter på Centralstationen

Snabb avsmakningsmeny i specialbyggd restaurangvagn.

Napolitansk pizza till Piteå

Napolitansk pizzeria öppnar på Östermalm

Efter 45 år – nu lämnar den klassiska korvkiosken Malmö

Beijing8 blir två

Kyparen avskedades – var för ”fransk”

Nu öppnar Jureskogs

Här är de nominerade i Pizza-SM

De öppnar i nytt i Uppsala

McDonalds inför bordsservering

Tre ska bli sju -Taku Taku expanderar

Öl från stammen

VM-korv med namn

Ny grön våg på Max

Sushi Yama öppnar nytt i Norrköping

Sänd till en kollega

0.119