Fjällhotell in i framtiden

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Laisaliden ska formas om av bland andra konceptbyrån Stylt Trampoli och Punkt pr.

Sommaren 2017 tog Fort Knox och Norrland 2.0 över fjällhotellet i Laisaliden. Hotellet håller nu stängt för renovering och konceptutveckling. Vilken riktning det slutligen blir och när hotellet öppnar igen vill ägarna fortfarande inte gå ut med.

– Vår ambition är att skapa ett besöksmål i absoluta världsklass och med det här teamet har vi alla förutsättningar för att lyckas med det, säger Mattias Önell, från nya delägaren Norrland 2.0  och även projektledare för det nya konceptet.

Konceptbyrån Stylt Trampoli har tidigare arbetat med hotellkoncept som Spedition Hotel & Restaurant och HUUS Hotel i Schweiz samt Stora Hotellet i Umeå. 2018 invigs även ett hotell i Dubai signerat byrån.

– Vi har haft förmånen att få jobba med Stylt tidigare, bland annat när vi utvecklade Stora Hotellet i Umeå. Det är ett oerhört kompetent team som förstår våra ambitioner och vad vi gemensamt vill åstadkomma, säger Markus Olsson, vd på Fort Knox.       

Förutom Stylt ingår Cecilia Sandström, mat- och dryckesansvarig på Blå huset, och Punkt pr i teamet som ska ta fram nya hotellkonceptet. Cecilia Sandström kommer arbeta parallelt med Stylt för utvecklingen av mat- och dryckeskoncept.



Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Beslut tagna kring produktionskök i Uppsala

Utökat restaurangutbud när Torp byggs om för 700 miljoner

Kafékedja till Vetlanda

Yngsta franchisetagaren i kedjans historia öppnar kafé i det nybyggda kvarteret Spinnaren.

Svenska ägg kan bli dyrare efter extrema värmen

Anledningen: Ökat pris på foder.

Årets bästa viltmatsrestaurang och Årets viltmatskock utses i höst

Nomineringsprocessen är i full gång.

Läskgigant köper Sodastream

Köper kolsyreföretaget för miljarder.

Nyhetsbrev

Hotell Borgholm med ny ägare

I mars aviserade Karin och Owe Fransson att verksamheten var till salu och nu är det klart med ny ägare.

Arkiv

Därför kommer inte Max att börsnoteras

Richard Bergfors i intervju om 50-årsjubileet, satsningen utomlands och kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Ny nod för life science och livsmedel

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.158