De Kuyper byter samarbetspartner i Sverige

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Pernod Ricard tar över efter Nigab när nederländska likörproducenten inleder nytt samarbete.

Sedan tidigare har dryckesimportören Nigab representerat nederländska likör- och spritproducenten De Kuyper Royal distillers, något som det nu blir ändring på.

Från april i år kommer istället Pernod Ricard att representera De Kuypers likörer gentemot Systembolaget samt barer, hotell och restauranger. Enligt Fabrice Audan, vd för Pernod Ricard Northern Europe samt Pernod Ricard Sweden, ser man bland annat att företagen har liknande strategier och målsättningar.

– Vi är mycket nöjda över att börja vårt samarbete med De Kuyper. Likörportföljen erbjuder ett perfekt komplement till Pernod Ricards nuvarande sortiment, säger han i ett pressmeddelande.

Läs också: Aperol på allas läppar

Producenterna har sedan tidigare samarbetat på andra marknader i världen, och från De Kuypers sida ser man det som ett logiskt steg att även inleda ett samarbete i Sverige.

Läs också: Absolut-vd: ”Vi får inte tappa tempo”

Därtill tror man att det går att hitta synergier när det kommer till bland annat cocktails, ett område som likörproducenten specifikt riktat satsningar mot.

Bland De Kuypers produkter syns bland annat produktlinjen Puckers och likören Mandarine Napoléon.


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Max vd hoppas på 50 år till

Richard Bergfors i intervju om kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Nyhetsbrev

Ny nod för life science och livsmedel

Arkiv

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.135