Wayne´s Coffe lyfter latten

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Kafékedjan kampanjar med lattekultur och säljer kaffedrycken till "originalpris" i mars.

Kafékedjan Wayne´s Cofee menar att de var först med att servera latte i Sverige 1994. Därför ska drycken säljas till originalpris, det vill säga till samma pris som 1994, under en vecka i mars 12 till 18 mars. Priset för en liten latte var 1994 19 kronor och det blir därmed även kampanjpriset. I dag kostar en liten latte normalt 38 kronor hos kafékedjan.

Latten är symbolisk som tidsmarkör. Inte bara för kaffeälskare, utan för hela Sverige. Med den föddes den öppna lattekultur som vi fortfarande befinner oss i. Vi vill gärna slå ett slag för denna kultur på det sätt som vi kan. Det är därför vi sänker priserna till 1994 års nivå, säger Mats Hörnell, kafékedjans vd i en kommentar.

Mer om: Wayne´s Coffe


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Sibylla öppnade i Lund

Ny restaurang på stationen.

Norska pizzajätten öppnade i Gävle

Ikea in i Svensk Dagligvaruhandel

Lämnar vd-posten på Operakällaren

Ny samverkansarena ska lyfta branschen till toppen

– Vi vill utveckla livsmedelssektorn till en svensk kärnsektor i världsklass, säger Per Arfvidsson, ordförande i styrgruppen för nya Sweden food arena.

Vegansk snabbmat på Fältöversten

Nyhetsbrev

Sommelierer i Nord- och Sydamerika gör upp

Arkiv

De vill förbättra folkhälsan med hotellsamarbete

Duon bakom hälsobloggen och podden Food Pharmacy samarbetar med hotellkedja.

Vuxenglass

Baileys samarbetar med Stockholmsbaserad glassproducent och lanserar glassmaker och glassbil för vuxna.

De står för kaffet

Italiensk kaffeleverantör har skrivit avtal med Stureplansgruppen.

Han blir tv-kock

Ekstedts gastronomiska möte

Pizzakedjan till Borås

Från kloak till flaska

Nya Carnegie-bryggeriet och IVL brygger öl – på renat avloppsvatten.

Kopparbergs gjorde vinst

Ger Ikea-korvarna en match

Biltema satsar på kaféverksamheten – växer med 30 till 40 procent per år.

Triumf Glass kör helgpass i värmen

Ny ordförande i DLF

Norska ”Swish” tar över från servitörerna

Appen Vipps sköter beställningarna.

Monster ville få bort svensk logga – fick nej

Smakbruket i Tomelilla fick rätt mot energidrycksjätten.

Prata Mat:Bruce Hill

Möt Bruce Hill, kock från Kalifornien som gav försmak på sitt gästspel som äger rum i höst på Vassa Eggen.

Esperanto öppnar Sommarsalongen

När matsalen tar sommarpaus öppnar pop up-restaurang i loungen.

Årets Sibylling korad

Prisades på kedjans konvent.

Svensktillverkad Manhattan-vodka blir första på nästan 100 år

Första lagliga destilleriet sedan 1920-talet.

Här öppnar 7-eleven sin deli

Ny ordförande för Fiskbranschen

Pontus Björkdahl ny hållbarhetschef på Retursystem

Prata Mat: Peter Halldén

Reitan blir postombud

Efter Gast Kavalleriet

1

Wolt till Gävle

Från Lund till Malmö

Första färskpotatisen är här

Snabbmatskedjan står för bröllopsmaten

Framgång för McDonalds strategi

Restaurangerna fortsätter att växa

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125