Wayne´s Coffe lyfter latten

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Kafékedjan kampanjar med lattekultur och säljer kaffedrycken till "originalpris" i mars.

Kafékedjan Wayne´s Cofee menar att de var först med att servera latte i Sverige 1994. Därför ska drycken säljas till originalpris, det vill säga till samma pris som 1994, under en vecka i mars 12 till 18 mars. Priset för en liten latte var 1994 19 kronor och det blir därmed även kampanjpriset. I dag kostar en liten latte normalt 38 kronor hos kafékedjan.

Latten är symbolisk som tidsmarkör. Inte bara för kaffeälskare, utan för hela Sverige. Med den föddes den öppna lattekultur som vi fortfarande befinner oss i. Vi vill gärna slå ett slag för denna kultur på det sätt som vi kan. Det är därför vi sänker priserna till 1994 års nivå, säger Mats Hörnell, kafékedjans vd i en kommentar.

Mer om: Wayne´s Coffe


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Norsk citronläsk retar Coca-Cola

Glada dagar för stadskärnorna

Med fokus på fisk och grönt

Kock- och krögarduo inviger två nya restauranger i Gallerian i Stockholm i oktober.

Så ska Max minska klimatutsläppen

Stureplansgruppen öppnar app-restaurang

Här öppnar restaurangkoncernen konceptet Taqueria med mexikansk snabbmat.

Ännu ett franskt pris till Picadeli

Nyhetsbrev

Årets första hummer näst dyrast

Arkiv

Retrotrend ritar om kartan för ölproducenter

Delstaten Oregon har introducerat en ny glasflaska som kan omdefiniera hur öl ska drickas i hela USA. Flaskans hemlighet? Den är standardiserad och kan återanvändas.

Onlinepizzas vd kliver av

Jureskog öppnar igen

I oktober öppnar andra restaurangen i det ska som ska bli en snabbmatskedja signerad kocken och krögaren Johan Jureskog.

Han ska lyfta fram estniska smaker

Lagunitas gästar Dogfood

Modemärke startar pop up-nattklubb

Ny hos Poppels

Växtbaserat på gourmetnivå

Nu nyöppnar Cassi

Oumph till Pizza Hut

Hon vann Lily Bollinger Award

Hanna Eriksson från Köksbaren i Umeå knep vinsten i årets upplaga av sommeliertävlingen.

Uppgifter: Coca-Cola utforskar cannabis-dryck

Färdiglagat à la Operakällaren

Nätverk med hållbara vinnare - här är finalisterna

Hälsingestintan vill ta in mer kapital

Viking Line förlänger med landslaget

Rederiet förlänger samarbetet med Svenska Kocklandslaget och Svenska Juniorlandslaget i ytterligare två år.

De ligger bakom mässa för drycker från Skåne

Årets Arbetsplats – fyra finalistfilmer

Inbromsad tillväxt i restaurangnäringen

Från Copenhagen Plaza till The Lodge

Spendrups sluter upp bakom plaststrategi

Jobb & Karriär
Ny inköpsdirektör på kaffeföretaget

Mikrobryggeri får utökad distribution

Saknad apa dök upp på McDonalds

Svensk ost prisad i Hongkong

Här öppnar Bastard Burgers

Kopparbergs ökar vinsten

Restaurangkedja med tidning

Kafésatsning på gymmet

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

1.23