23948sdkhjf

Skorna som kan beställa pizza – och pausa tv:n

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Raka motsatsen till löpskor när Pizza Hut släpper senaste uppdateringen av sina smarta skor.

Med släppet av Pie Tops II (en ordlek på klassiska basketskomodellen "high tops") återupprepar Pizza Hut en reklamploj från förra året. Likt fjolårets skor kan den uppdaterade smarta skon beställa pizza – naturligtvis från Pizza Hut – genom ett tryck på en knapp placerad på ena skons plös.

Men att bara använda en knapp när det finns två skor känns som ett slöseri – med årets version kan du nu pausa tv-sändningen genom ett knapptryck på den andra skon. Teoretiskt sett är den måhända där för att du ska kunna ta emot pizzan utan att missa en sekund av vad som händer på skärmen.

Läs också: Här finns landets bästa pizzerior

Pizzakedjans sko, vars släpp sammanfaller med amerikanska college-basketens slutspel kallat "March madness", är en riktig produkt – men omständigheterna kring skorna gör dem bara användbara för personer i USA. Eftersom den också släpps i kraftigt limiterad upplaga (50 stycken) under måndagen är chansen att få tag i ett par minimal.

Läs också: Här öppnar pizzakedjan nytt

Knappen på den högra skon kopplar till kedjans app på telefonen via bluetooth, genom vilken man kan beställa pizza, medan den vänstra skon kan pausa tv-sändningen – men bara via vissa amerikanska operatörers DVR-receivers.

Om det inte räcker att skorna kan beställa pizza har designern Shoe Surgeon, en välkänd sneaker-skapare från Los Angeles, dessutom slängt på ordet "PIZZA" längs sidorna. Vad man får hosta upp för ett par är ännu inte avslöjat.
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ny alkoholfri öl till dumplings

Löfbergs hyr ut ryggsäckar med fika

Här öppnar Surf Shacks femte restaurang

Beyond Meat i partnerskap med Alibaba

Digital kunskapsbank om hygien i restauranger

Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Max vs Bastard Burgers på Timmermansgatan i Luleå.

Nyhetsbrev

Nya restauranger flyttar in på Sergelgatan

Bockholmengruppen ska driva både en kvarterskrog i gatuplan och en takservering.

Arkiv

Dryckesbranschen fortsätter att växa

Pommes frites-olja ska bli diesel

Foodora i samarbete med el-scooterföretag

Alkoholfri öl från mikrobryggeri i ny Burger King-meny

Nässjö nästa för Max – men bygget kan försenas ytterligare

Nytt kafferosteri till Sickla

Kinesiska Zhenmeat lanserar växtbaserat fläsk och kräftor

Första Harrys med ny svenskt brasseri-stil

Bråda dagar för Fredrik Eriksson

Rusning till Långbro värdshus och restaurangen i Nationalmuseum öppen igen.

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restauranggrossisten i trångmål – planerar för tuff höst

Sveriges första virtuella food court

Kasais köksmästare bakom det nya krogkonceptet.

Hon ska göra Sabis mer synligt

Kända kockar serverar Abbas sill på pop up-krog

Digitala kedjan Tacotarian ska stötta lokala restauranger

Nya Beyond-fabriker ska möta efterfrågan i Europa

Tävling
En kvinna och sju män klara för final i Årets kock

Sparrisen hotad av frost och corona

Jägermeister satsar på svensk webbshop

Donkin Donuts nyanställer 25 000

Ny Pontus-bistro på Kungsholmen i höst

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Max nyinvger i Ystad

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Resten av Vapiano i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.109