23948sdkhjf

7-eleven satsar på ”foodvenience”

Inleder samarbete med Foodora.

Från och med idag den 23 mars kan kunder i Stockholm beställa mat och fika från 7-eleven och få sin order levererad med hjälp av budfirman Foodoras cykelbud.

– Tid är en bristvara och ibland hinner vi inte ens springa ner till 7-Eleven på hörnet. Nu kan kunderna sitta hemma eller på kontoret och beställa det de vill ha, säger Carl Åkerblad, kategorichef på Reitan Convenience som driver 7-Eleven i en kommentar.

Erbjudandet ingår i det koncept som 7-eleven kallar ”foodvenience” och leveranserna som görs via foodoras app eller hemsida utgår från tio av de drygt femtio av 7-elevens butiker i Stockholmsområdet, kunderna behöver alltså inte själv välja vilken butik de vill handla ifrån.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Restaurangerna i Arlandas första food hall – pristak införs
Fyra hörnstenar i Ikeabolagets nya saluhallskoncept – se bilderna
Silvermedalj för kocklandslaget: ”Marginalerna inte på vår sida”
Handskuren pommes frites på ny snackbar i Stockholm
Dubbla satsningar för The Italian Cousins
Här hamnar La Girafes systerkrogar
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Fri Köpenskap
Packnet

Sänd till en kollega

0.11