Nytt snabbmatskoncept öppnar i Jönköping

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Första restaurangen lanseras längs med E4:an.

I en ny affärsbyggnad som öppnade förra året och som är en del av A6-området längs med E4:an ska en helt ny snabbmatskedja med namnet Panamigas öppna sin första butik, det skriver Jönköpingsposten.

Läs också: Pizzakedjan till Borås

– Vi tänker öppna en restaurang som är inspirerad av Latinamerika, säger Madelen Söderström, representant för företaget Nordic Restaurant Concept som nu ansökt om serveringstillstånd för själva krogen och för uteserveringen till tidningen.

Exakt hur menyn kommer att se ut är inte klart men maten kommer att bestå av bland annat mexikanska burritos, soppor och annat småplock.

Nordic Restaurant Concept är ett dotterbolag till Pizza Hut och det nya konceptet kommer att etablera sig på flera ställen i landet. Den första butiken kommer att ligga i samma byggnad som redan etablerade snabbmatsställen som just Pizza Hut och ChopChop.

Lokalen som hyrs ut av A6 blir den sista lediga lokalen i byggnaden.

– Vi har tackat nej till många. Det måste vara ett koncept som står på egna ben och som inte får draghjälp av de andra restaurangerna eller butikerna som redan finns där. Panamigas är ett nytt Sverige–koncept och är lite nyttigare mat för människor i farten, också för resenärerna på E4, säger A6–chefen Lasse Bröms till Jönköpingsposten.



Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Max vd hoppas på 50 år till

Richard Bergfors i intervju om kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Nyhetsbrev

Ny nod för life science och livsmedel

Arkiv

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.138